november 6, 2015

Creatieve brainstorm

brainstorm

Wil je een nieuw product, merk of bedrijf lanceren? Heb je nood aan nieuwe ideeën binnen je organisatie of ben je op zoek naar een nieuwe naam voor je organisatie, je product of dienst? Dan is een creatieve brainstormsessie een leuke én productieve manier om dat te bereiken. Bovendien kan je met zo’n sessie ook de interne gedragenheid van nieuwe ideeën en inzichten verhogen door sleutelfiguren binnen je organisatie erbij te betrekken. Onze gecertificeerde creativiteitscoach leidt de sessie in goede banen.

Een brainstormsessie is altijd goed gestructureerd, maar voelt niet zo aan bij de deelnemers. Voor hen primeert de creativiteit tijdens de sessie. Wij houden de sessies altijd goed in handen. Tijdens een brainstorm doorlopen we de drie fases van een creatief proces:

Fase 1
Startfase

centrale vraag en
trends bepalen
(voorbereiding)

Fase 2
Divergerende fase

ideeën genereren
(brainstorm zelf)

Fase 3
Convergerende fase

selectie maken (aan het einde van de brainstorm)

Na afloop maken we een verslag van de brainstorm, al dan niet met projectfiches van de beste ideeën uit de sessie. Daarnaast maken we een aanbevelingsnota hoe concreet verder te gaan met de ideeën.

Wat mag je verwachten van een creatieve brainstorm?

• Bepalen van kernvragen en trends rond jouw merk of product
• Divergeren: ideeën genereren
• Convergeren: selectie van ideeën uit de sessie
• Opmaak van concrete projectfiches
• Verslag & aanbevelingsnota

Wat na een creatieve brainstorm?

Met de resultaten van een creatieve brainstorm kan je een reputatiewijzer opstellen voor de ideeën die je concreet wil ontwikkelen.

Deze dienstverlening is subsidieerbaar via de kmo-portefeuille.
Meer informatie vind je hier.

Meer informatie?

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.