december 25, 2015

Marketingstrategie & advies

marketingstrategie

Eerst denken, dan doen

Een stevige reputatie opbouwen, vertrekt altijd vanuit een sterke marketingstrategie. Vandaar dat wij zo fel de nadruk leggen op deze fase. Eerst strategie, dan uitwerking. Hoe bewuster je zelf bent van wie je bent, waar je voor staat en waar je voor gaat, hoe beter anderen jou begrijpen en hoe geloofwaardiger je overkomt. De tijd die je spendeert aan deze fase, verdien je bovendien daarna dubbel en dik terug tijdens de uitrol van je strategie.

Wat mag je verwachten van marketingstrategie & advies?

We bieden volgende concrete zaken aan:

 de positionering, merkvertaling en profilering van je bedrijf, product of dienst in een overzichtelijke reputatiewijzer
 buyer personas van je doelgroepen
 kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek
 een marketing- en communicatieplan op maat (waaronder een reputatieplan, content marketingplan, social mediaplan…)

 een marketing- en communicatiecampagne
 diepgaande marketing- en communicatieopleidingen
• creatieve brainstormsom merknamen te ontwikkelen, productinnovatie te stimuleren of productlijnen uit te breiden
• Selectie en begeleiding van interne marketing- en communicatiemedewerkers

Basisanalyse

Wij geven het nodige advies om een sterke marketingstrategie te kunnen bepalen. We maken analyses van bestaande marketing- en communicatiekanalen. Vaak voeren we zelf een kwalitatief of kwantitatief marktonderzoek uit om een onderbouwde strategie uit te werken:

• Imago-onderzoek
• Merkbekendheidsonderzoek
• Waardenonderzoek

 Publieksonderzoek
 Medewerkersonderzoek
• Tevredenheidsonderzoek

Zo kunnen we dieperliggende motivaties van klanten of personeel achterhalen. Een grondige analyse van de huidige situatie van een bedrijf of organisatie geeft immers essentiële informatie om te beginnen bouwen aan een merk.

Marketingstrategie in concrete plannen

Onze eigen ontwikkelde methodiek om een reputatiewijzer uit te werken is onontbeerlijk om als bedrijf of organisatie snel en efficiënt van start te kunnen gaan. Vervolgens werken wij een marketing- en communicatieplan uit, zodat de strategie ook tastbaar kan omgezet worden in goed onderbouwde communicatieacties en communicatiecampagnes.

Creatieve zuurstof

Heb je nood aan een creatieve insteek voor je marketing- en communicatiestrategie? Dan kan je bij ons ook terecht voor een reeks van opleidingen, creatieve brainstorms of workshops rond merknaamontwikkeling. Door bij deze sessies mensen van verschillende afdelingen te betrekken, zorgen ze eveneens voor een brede interne gedragenheid van nieuwe insteken voor je strategie.

Begeleiding van professionals

Soms zijn marketing- en communicatieprofessionals op zoek naar iemand die hen kan begeleiden op een specifiek domein binnen marketing en communicatie. Wij ondersteunen interne medewerkers en leiden hen door hun project. Zo kunnen ze putten uit onze expertise en tegelijk zichzelf versterken.

Gratis startadvies

Klinkt dit als iets voor jou? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We maken een afspraak en we geven je vrijblijvend startadvies over jouw marketing- en communicatiestrategie.

Deze dienstverlening is subsidieerbaar via de kmo-portefeuille.
Meer informatie vind je hier.

Meer informatie?

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.