november 6, 2015

Opstellen van een marketing- en communicatieplan

Marketing communicatieplan

Vaak ontbreekt in een bedrijf of organisatie een uitgeschreven marketing- en communicatieplan. Nochtans biedt zo’n plan houvast voor alles waar je mee naar buiten komt. Daarnaast kan het plan je ook intern sturing geven: het zorgt ervoor dat je je eigen medewerkers mee krijgt in je verhaal op korte en lange termijn. Tenslotte moeten alle medewerkers de juiste zaken uitstralen en op de juiste zaken de klemtonen kunnen leggen voor je klanten. Een goed doordacht marketing- en communicatieplan laat je sneller schakelen en levert tijdswinst op.

Op basis van een merkplan of reputatiewijzer maken we voor jou een uitgebreid marketing- en communicatieplan met een analyse van jouw sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen, doelgroepenbepaling, trends en concurrentieanalyse, concrete acties en timings. We verduidelijken welke acties we wanneer, waar en voor wie doen. Het marketing- en communicatieplan vormt een dynamische leidraad voor de overkoepelende bedrijfsstrategie op korte en lange termijn en wordt verder bijgewerkt als er zich opportuniteiten voordoen.

Wat mag je verwachten van een marketing- en communicatieplan?

• Uitgewerkte reputatiewijzer
• Afstemming van boodschappen, doelgroepen en kanalen
• Vertaling van je strategie in concrete communicatieacties
• Jaarplanning met communicatieacties & contentplan

Wat na het opstellen van een marketing- en communicatieplan?

Aan de hand van je plan kan je een concrete communicatiecampagne opzetten of een persactie op maat uitwerken.

Deze dienstverlening is subsidieerbaar via de kmo-portefeuille.
Meer informatie vind je hier.

Meer informatie?

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.