november 6, 2015

Opstellen van een reputatiewijzer

Merkstrategie

Hoe wil je dat klanten jouw organisatie, dienst of product zien? Wat zijn je sterkten en hoe kan je je onderscheiden van anderen? Wij bekijken samen met jou hoe je een consequent verhaal kan opbouwen en uitdragen. We zorgen voor een rode draad tussen wie je bent, wat je doet en wat je zegt.

Elk bedrijf met een stevige reputatie baseert zijn profilering op een heldere positionering. Daarom is een goed doordachte merkstrategie zo essentieel: het stelt alles scherp en geeft sturing voor de toekomst. Wij zijn gespecialiseerd in het opstellen van merkplannen voor organisaties en bedrijven, voor afdelingen, voor productlijnen en merken. Via onze eigen ontwikkelde methodiek stellen we voor jou een reputatiewijzer op.

Stap 1
Positionering

We starten altijd bij de positionering van een organisatie, product of merk:

 Wat is de kernambitie?
Welke focuspunten moet je nemen en waarmee bouw je je geloofwaardigheid op?
Welke strategie is de beste om jouw doelgroepen te overtuigen?

Stap 2
Merkvertaling

Vervolgens maken we een merkvertaling:

 Welke kernwaarden moet je uitdragen?
Welke soort doelgroepen wil je aanspreken?
 Welke merkpersoonlijkheid en merkattitude koppelen we aan jou?

Stap 3
Profilering

Als dat duidelijk is, werken we de concrete profilering uit en brengen de do’s en don’ts globaal in kaart:

Speerpunten in het profiel
 Instrumentele en emotionele voordelen
Sterke punten en grootste valkuilen
 Manier van bewijsvoering

Het resultaat is een overzichtelijke reputatiewijzer dat de positionering, merkvertaling en profilering voor je op een rij zet.

Wat mag je verwachten van een reputatiewijzer?

✓ Grondige analyse van waar je voor staat en waar je voor gaat
 Bepalen of bijsturen van missie, visie, kernambitie, focuspunten…
 Merkvertaling: bepalen van waarden, merkattitude, merkpersoonlijkheid, pay off…
 Profilering: bepalen van doelgroepen, valkuilen, concurrentievoordelen, opbouwen van bewijsvoering…
 Input via interactieve werksessies
✓ Resultaat: een compleet en overzichtelijk merkplan

Wat na het opstellen van een reputatiewijzer?

Met je reputatiewijzer kan je je eigen marketing- en communicatieplan opstellen.

Deze dienstverlening is subsidieerbaar via de kmo-portefeuille.
Meer informatie vind je hier.

Meer informatie?

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.