The Musketeers verovert Canada met Troubadourbieren

Brouwerij The Musketeers logo

Troubadour vanaf nu overal in Canada verkrijgbaar

De Belgische brouwerij The Musketeers sloot vandaag twee belangrijke handelscontracten af in Canada. Vanaf nu worden in heel Canada de ‘Troubadour’ speciaalbieren exclusief verdeeld via het fijnmazige netwerk van SAQ-winkels (Société des alcools du Québec) en de winkels van LCBO (Liquor Control Board of Ontario). Canada als nieuwe afzetmarkt past in de groeistrategie van de Belgische brouwerij.

The Musketeers Troubadour in Canada
De Belgische brouwerij The Musketeers maakt al sinds 1999 speciaalbieren met een uitzonderlijk karakter. Brouwingenieurs Stefaan Soetemans en Kristof De Roo inspireren zich op verschillende stijlen en smaken. Zo creëert de brouwerij evenwichtig en doordacht Belgisch kwaliteitsbier voor de nationale en internationale markt. Met hun bieren gooien ze al jaren hoge ogen en vallen ze geregeld in de prijzen. Het flagship van brouwerij The Musketeers is Troubadour Magma, een amberkleurig bier van 9%, met het hoppig en bitter karakter van een Amerikaanse IPA gecombineerd met de zachte smaak van een Belgische Tripel.
The Musketeers is aan een felle opmars bezig. De brouwerij groeide de laatste jaren sterk en is momenteel bezig met de bouw van een nieuwe brouwerij, om aan de stijgende vraag uit binnen- en buitenland te kunnen beantwoorden. De vraag naar Belgische speciaalbieren in Canada zit ook in de lift, maar het aanbod is er vandaag eerder beperkt. Dat komt omdat de Canadese markt op gebied van alcohol een van de strengst gereguleerde markten ter wereld is.

Exporteren naar Canada is geen evidentie. “In Canada zijn er strenge wetten rond alcohol. Zo mag je er pas drinken vanaf je 18 en mag je tot dan geen bar binnen. In de meeste provincies kan je alcoholische dranken alleen maar in de zogenaamde liquor stores kopen. Die worden strikt gecontroleerd door de overheid. Het spreekt voor zich dat in zo’n land het niet evident is om als buitenlandse brouwerij voet aan de grond te krijgen”, aldus een fiere Stefaan Soetemans van The Musketeers.

Momenteel vind je de bieren van The Musketeers in de betere horecazaken en drankenhandels in 15 landen wereldwijd. Brouwerij The Musketeers kiest ervoor om zich in 2018 op de Canadese bierliefhebber te focussen. Canada wordt met het afsluiten van deze belangrijke contracten het zestiende land waar de bieren kunnen gedronken worden. De nieuwe handelscontracten staan garant voor een exponentiële groei van de buitenlandstrategie van de brouwerij.

Over Brouwerij The Musketeers

The Musketeers is een Belgische brouwerij die speciaalbieren met een uitzonderlijk en verrassend karakter ontwikkelt. Door zich te inspireren op verschillende stijlen en smaken creëert de brouwerij evenwichtig en doordacht Belgisch kwaliteitsbier voor de nationale en internationale markt.

De brouwerij staat bekend om zijn Troubadourbieren en de bieren uit de Belgian Legends Series. Het flagship van brouwerij The Musketeers is Troubadour Magma, een amberkleurig bier van 9%, met het hoppig en bitter karakter van een Amerikaanse IPA gecombineerd met de zachte smaak van een Belgische Tripel.

PERSVRAGEN

Contacteer Stefaan Soetemans als je nog vragen hebt:

stefaan@themusketeers.be
www.themusketeers.be