Marketing alfabet: de R van retentie
Retentiemarketing is cruciaal om je merk te doen groeien en meer waarde uit je klant te halen. Ontdek 7 tips om klanten te binden aan je merk....
Retentiemarketing is cruciaal om je merk te doen groeien en meer waarde uit je klant te halen. Ontdek 7 tips om klanten te binden aan je merk....
Met een Gantt chart kan je een planning opmaken en delen met alle to do's, timing en verantwoordelijken. Perfect voor jouw volgende project!...
Quotes zijn een contenttype waar je je publiek mee kan vastgrijpen én op lange termijn aan je merk binden....
PESO staat voor Paid, Earned, Shared en Owned content. Het is een handig model om de ideale marketingmix te bepalen voor jouw merk....
Doelgericht en eerlijk, dat zijn de twee voorwaarden van purpose marketing. Met deze marketingvorm bouw je extra vertrouwen in je merk....
Als opinieleider of thought leader vertrouwen klanten in jouw expertise binnen een bepaald vakgebied. Waarin blink jij uit? ...
De NPS-score weerspiegelt hoe sterk klanten in je vertrouwen en in welke mate ze ambassadeur van je product, dienst, merk of bedrijf zijn. ...
Met het Golden Circle-model van Sinek kan je als leider of spreker jouw merkverhaal juist en overtuigend bij klanten overbrengen. Je begint altijd bij de ‘Why?” of het waarom achter je merk....
Met een duidelijke merkarchitectuur structureer je je merk, submerken en producten of diensten....
Het Vijfkrachtenmodel van Porter is een handig model om de concurrentiekrachten voor jouw merk in kaart te brengen én je marketing erop af te stemmen....
LinkedIn is hét social mediaplatform voor professionals. Met deze zes tips bouw én onderhoud je een interessant bedrijfsprofiel....
Product, Prijs, Plaats, Promotie: elke marketeer kent dé 4Ps. Maar zijn ze dat wel allemaal? Vervolledig je marketingstrategie met de 10P's!...
Je mag je merk niet onderschatten, maar ook niet overschatten. Stel concrete doelen in de vorm van KPI's om zo een pad tot succes te kunnen volgen. ...
Product, Prijs, Plaats, Promotie: elke marketeer kent de 4Ps. Ook vandaag blijft het een ijzersterk basismodel voor je marketingstrategie....
Met een uitgetekende customer journey zorg je ervoor dat je je doelgroep in elke fase aanspreekt met de juiste boodschap....
Less is more. Investeer vooral in je bestaande klanten en hun capaciteiten. Zo geniet je op korte termijn met minder budget van veel meer merkvertrouwen. ...
Je ideale klant komt niet zomaar opdagen. Met een buyer persona kan je concreet vastleggen wie je wil bereiken met je dienst of product. ...
Als je wil groeien moet je doelen stellen. Maak je je doelen ook SMART, dan is je kans op doel veel groter! Scoren nu maar. ...
De hashtag is hip. Maar weet jij hoe je deze juist inzet? Kies steeds voor relevantie, niet voor populariteit! ...
Het 6C-model vormt een handig stappenplan om het beste uit jouw content te halen. De 6 C's: contentcreatie, channels, crossmedia, curatie, community en comfort....
Guerrilla marketing springt in het oog van voorbijgangers. Wil jij niets na-apen, maar origineel uit de hoek komen met je awareness actie? ...
Het AIDA-model kan je toepassen op elke situatie waarin je iemand wil overtuigen. Het staat voor Awareness, Interest, Desire en... Action!...
Help, keuzestress! Misschien heeft jouw klant wel last van 'FOBO': de angst om altijd verkeerd te kiezen. Hoe overtuig je mensen met FOBO om te kiezen voor jouw product of merk?...
Een editorial calender gebruik je als houvast en planner voor al jouw (social) media posts. Maar hoe begin je aan een kalender? ...
Het marketingmodel toont met 7 S'en welke factoren onmisbaar zijn om je bedrijf intern te organiseren. Haal de speurder in jou naar boven, want voor dit onderzoek heb je veel inside information nodig!...
Zweer jij ook bij SWOT? Een SWOT-analyse is een overzichtelijke manier om jouw merk te analyseren op 4 domeinen: je sterktes, zwaktes, uitdagingen en opportuniteiten....
Bij data-driven marketing gebruik je data over je klanten en marketingacties om je marketing van morgen te verbeteren....
Zet een keer een stap in de wereld, zet een DESTEP-model uit. De zes omgevingsfactoren in het marketingmodel schetsen een beeld van de trends en ontwikkelingen uit de maatschappij....
Challengen is meer dan iets nieuws doen. Je doet het beter doordacht. Geen toeval dat 'consultant' ook met een C begint....
Het groeipotentieel van je merk bepalen? Daar kan de Ansoff-matrix je bij helpen. Vertrekkend van je product en de markt kan je 4 kanten uit....
Het belang van brand awareness of merkbekendheid. Of hoe mensen niet namen, maar wel gevoelens en waarden koppelen aan merken....
Hoe breng je structuur in content? Het 3H model helpt je overzicht houden over je content én hem juist in te zetten voor je merk....
Agile: een marketingterm die vaak de wenkbrauwen doet fronsen. Wat is agile en hoe kan je het toepassen in je merkstrategie?...
Wist je dat er per dag 7 miljoen blogs gepubliceerd worden? Misschien wilde jij er ook mee beginnen? Wij zijn er niet meteen van overtuigd....
Hoe zorg je dat de zorgsector jouw technologie omarmt? De “E-Health monitor” van imec brengt ons inzichten over technologie in de zorgsector. Wij lazen het rapport en vatten het onderzoek samen in 4 tips....
Hilariteit alom tijdens de laatste merknaamworkshop, toen de suggestie 'Health Wolf' de revue passeerde. Want niet elke merknaam werkt overal even goed......
#1jaarlockdown: wat doet dat met ons? Alles is stevig door elkaar geschud en niets zal nog hetzelfde zijn....
In 2020 kwamen er in België zo'n 20.000 webshops bij. Hoe moet je die plotse inhaalbeweging op vlak van Belgische webshops bekijken?...
Een paginagroot artikel in de krant: is dat dé bekroning voor je merk? Erkenning komt vanzelf als je als merk focust op de realisatie van je merkdroom....
Een nieuwe studie van RMB toont aan dat 78% van de Belgen zich sterk aangesproken voelt door tv- of radiocontent die rechtstreeks te maken heeft met België of haar inwoners. ...
Ritter Sport kon haar vierkante chocoladereep als vormmerk beschermen. Maar niet elke vorm kan zomaar gedeponeerd worden. Welke criteria worden gehanteerd bij vormmerken?...
Een goed voorbeeld van thought leadership is Oxypoint. Deze Belgische innovator wist op enkele jaren tijd een unieke positie in de medische sector in te nemen....
2Pass Clinic is een Antwerpse privékliniek voor transvrouwen en vroeg Reputations om haar merkstrategie uit te werken. Samen bepaalden we o.a. een reeks focuspunten....
Na een strategische oefening die resulteerde in een nieuwe missie, visie en werkwijze, koos Nebulosoft voor een totale rebranding van de softwarepakketten inclusief creatie van een nieuwe merknaam en pay-off: Douano - When duty calls....
De drijvende krachten achter het smaakbureau hadden een jarenlange ervaring binnen de event- en drankensector wanneer ze in 2015 startten. Van bij aanvang was duidelijk: Meug moest een sterk merk worden voor alle smaakliefhebbers. Er werd dan ook meteen bekeken welke merkstrategie er zou moeten ontwikkeld worden....
Het Belgische bedrijf IFS biedt al twintig jaar cateringoplossingen aan voor bemanningen die werken in afgelegen gebieden zoals op zee- en offshoreschepen en deed beroep op Reputations....
De Net Promoter Score (NPS) is voor veel merken dé barometer voor klanttevredenheid en klantloyaliteit. Hoe werkt NPS precies en waar moet je voor opletten?...
Reputations werd gevraagd de merkstrategie van Etheclo uit te werken. Toen het werkveld van Etheclo moest bepaald worden, was het bedrijf nog in volle productontwikkelingsfase....
Kindervreugd besliste om een doorlichting te maken van haar inhoudelijke aanbod en haar marketing- en communicatiestrategie. Benieuwd naar het resultaat?...
Janssen Pharmaceutica is een van de grootste farmaceutische bedrijven in België en sloeg er samen met Reputations in om 4 maanden lang intens de aandacht te vestigen op haar campuswaarden, erkenning te geven aan het werk van haar medewerkers en op die manier ook hun werkattitude te beïnvloeden....
Zehnder worstelt met het feit dat het merk niet gekend is bij het grote publiek. Het moet rekenen op de installateur die het merk voorstelt aan de eindklant als beste keuze....
The Musketeers is een Belgische brouwerij die speciaalbieren met een uitzonderlijk en verrassend karakter ontwikkelt. Benieuwd wat wij voor hen hebben gerealiseerd?...
Contec is een Belgisch ingenieursbedrijf dat wereldwijd actief is in het adviseren, ontwerpen, ontwikkelen en realiseren van procesautomatisering in de industrie....
Binnen Cachet ontstond het besef dat een sterke merkstrategie de organisatie zou helpen om grip te houden op de dingen en verder te kunnen groeien. Er werd een traject uitgestippeld waarin de organisatie stap voor stap die strategie zou ontwikkelen....
Reputations startte een begeleidingstraject en voerde een concurrentieonderzoek uit voor Droessaert. Een onderzoek met verrassende resultaten!...
Bedtime is een Belgische slaapspeciaalzaak met winkels in Essen en Edegem en verkoopt een ruim aanbod aan producten die het slaapgenot perfectioneren. Benieuwd wat onze bijdrage was aan deze zaak?...
Net zoals een mens een bepaalde persoonlijkheid heeft, zit er in ieder merk ook een merkpersoonlijkheid met merkbetekenis. Elke merkpersoonlijkheid wordt bepaald door een set van waarden en attitudes....
10 noodzakelijke stappen om doeltreffend te communiceren, in mensentaal, voor wie meer succesvolle communicatieacties wil genereren....
Zomer van Antwerpen maakte deze zomer gebruik van een uitgekiend social mediaplan om haar activiteiten kenbaar te maken. Hoe zat dat in elkaar? Op welke zaken moet jij letten als je je social media op een professionele manier wil inzetten?...
De echte kracht als ondernemer zit in je netwerk en niet langer in de werknemers die je in huis hebt. Coworking is de toekomst. Wat met werken, werknemers en coworking spaces anno 2017?...
Reputations voert in opdracht van LensOnline.be en Johnson & Johnson Vision Care een internationaal onderzoek uit naar contactlensgebruik bij 45-plussers. Deelnemers ontvangen een waardebon van 50 euro. Deelnemen kan tot 24 november 2016....
Consilo is een nieuw zakenkantoor in Zoersel. Reputations creëerde de naam en werkte de positionering, merkvertaling en profilering van het kantoor uit....
Eerst denken, dan doen. Dat geldt ook voor de ontwikkeling van een website. Ontdek de drie essentiële stappen en om tot een goede website te komen....
Café Stanny diende als decor voor de foto's op het geboortekaartje van Stan, een oude floppy disk in een nieuwe hoes....
Plan C, een organisatie die zich bezig houdt met circulaire economie, vroeg om de positionering en profilering van de organisatie te herdenken. Reputations werkte een merkkompas uit dat richting geeft voor de toekomst....
Reputations verzorgt al jaren de productfotografie van Belgisch brillenmerk Binôche. Voor hun nieuwe folder met de collectie van 2015 is dat niet anders....
Comedian Bas Birker vroeg aan Reputations om het campagneconcept van zijn nieuwe grote zaalshow mee uit te denken en werken....