fbpx

All about marketing.

Less is more. Investeer vooral in je bestaande klanten en hun capaciteiten. Zo geniet je op korte termijn met minder budget van veel meer merkvertrouwen. ...

Als je wil groeien moet je doelen stellen. Maak je je doelen ook SMART, dan is je kans op doel veel groter! Scoren nu maar. ...

Het 6C-model vormt een handig stappenplan om het beste uit jouw content te halen. De 6 C's: contentcreatie, channels, crossmedia, curatie, community en comfort....

Het AIDA-model kan je toepassen op elke situatie waarin je iemand wil overtuigen. Het staat voor Awareness, Interest, Desire en... Action!...

Het marketingmodel toont met 7 S'en welke factoren onmisbaar zijn om je bedrijf intern te organiseren. Haal de speurder in jou naar boven, want voor dit onderzoek heb je veel inside information nodig!...

Zweer jij ook bij SWOT? Een SWOT-analyse is een overzichtelijke manier om jouw merk te analyseren op 4 domeinen: je sterktes, zwaktes, uitdagingen en opportuniteiten....

Zet een keer een stap in de wereld, zet een DESTEP-model uit. De zes omgevingsfactoren in het marketingmodel schetsen een beeld van de trends en ontwikkelingen uit de maatschappij....

Het groeipotentieel van je merk bepalen? Daar kan de Ansoff-matrix je bij helpen. Vertrekkend van je product en de markt kan je 4 kanten uit....

Hoe breng je structuur in content? Het 3H model helpt je overzicht houden over je content én hem juist in te zetten voor je merk....

Een goed voorbeeld van thought leadership is Oxypoint. Deze Belgische innovator wist op enkele jaren tijd een unieke positie in de medische sector in te nemen....

2Pass Clinic is een Antwerpse privékliniek voor transvrouwen en vroeg Reputations om haar merkstrategie uit te werken. Samen bepaalden we o.a. een reeks focuspunten....

Na een strategische oefening die resulteerde in een nieuwe missie, visie en werkwijze, koos Nebulosoft voor een totale rebranding van de softwarepakketten inclusief creatie van een nieuwe merknaam en pay-off: Douano - When duty calls....

De drijvende krachten achter het smaakbureau hadden een jarenlange ervaring binnen de event- en drankensector wanneer ze in 2015 startten. Van bij aanvang was duidelijk: Meug moest een sterk merk worden voor alle smaakliefhebbers. Er werd dan ook meteen bekeken welke merkstrategie er zou moeten ontwikkeld worden....

Janssen Pharmaceutica is een van de grootste farmaceutische bedrijven in België en sloeg er samen met Reputations in om 4 maanden lang intens de aandacht te vestigen op haar campuswaarden, erkenning te geven aan het werk van haar medewerkers en op die manier ook hun werkattitude te beïnvloeden....

Zehnder worstelt met het feit dat het merk niet gekend is bij het grote publiek. Het moet rekenen op de installateur die het merk voorstelt aan de eindklant als beste keuze....

Contec is een Belgisch ingenieursbedrijf dat wereldwijd actief is in het adviseren, ontwerpen, ontwikkelen en realiseren van procesautomatisering in de industrie....

Binnen Cachet ontstond het besef dat een sterke merkstrategie de organisatie zou helpen om grip te houden op de dingen en verder te kunnen groeien. Er werd een traject uitgestippeld waarin de organisatie stap voor stap die strategie zou ontwikkelen....

Net zoals een mens een bepaalde persoonlijkheid heeft, zit er in ieder merk ook een merkpersoonlijkheid met merkbetekenis. Elke merkpersoonlijkheid wordt bepaald door een set van waarden en attitudes....

De echte kracht als ondernemer zit in je netwerk en niet langer in de werknemers die je in huis hebt. Coworking is de toekomst. Wat met werken, werknemers en coworking spaces anno 2017?...

Reputations voert in opdracht van LensOnline.be en Johnson & Johnson Vision Care een internationaal onderzoek uit naar contactlensgebruik bij 45-plussers. Deelnemers ontvangen een waardebon van 50 euro. Deelnemen kan tot 24 november 2016....

Plan C, een organisatie die zich bezig houdt met circulaire economie, vroeg om de positionering en profilering van de organisatie te herdenken. Reputations werkte een merkkompas uit dat richting geeft voor de toekomst....

Comedian Bas Birker vroeg aan Reputations om het campagneconcept van zijn nieuwe grote zaalshow mee uit te denken en werken....