25 jan Automatically better
Contec is een Belgisch ingenieursbedrijf dat wereldwijd actief is in het adviseren, ontwerpen, ontwikkelen en realiseren van procesautomatisering in de industrie. Het bedrijf is actief in een breed scala van sectoren, waaronder de voedings- en (petro)chemische sector, tank terminals en consumer goods.
Voor Contec betekent automatisering meer dan het louter verbeteren van processen en machines. In alle projecten streeft Contec naar een wezenlijke meerwaarde voor economie, mens en maatschappij. Bij Contect zijn ze er rotsvast van overtuigd dat door automatisering ruimte wordt gecreëerd voor zinvollere jobs en meer werkvoldoening bij bedrijven. De merkdroom is dan ook heel scherp beschreven: “Bijdragen aan meer boeiende jobs”. Contec wil zo helpen een betere industrie en maatschappij te creëren. Dat onderscheidt Contec van anderen: ze gaan samen met hun klanten op zoek naar oplossingen die verder gaan dan de standaard en een veel duurzamere impact hebben.
Contec is een typische knowledge brand. De merksynthese maakt dat in één oogopslag duidelijk. Meerwaarde creëren, resultaatgerichte aanpak, relevant zijn en bijdragen: allemaal zaken die typisch zijn voor een knowledge brand. Het bedrijf investeert voortdurend in kennis en opleiding zodat het het verschil kan blijven maken voor zijn klanten en medewerkers. Medewerkers zijn de belangrijkste asset van het bedrijf. “Zonder bekwame medewerkers die eigenaar zijn van hun projecten, kunnen wij de droom van ons bedrijf niet realiseren.” De coöperatieve vennootschapsvorm van Contec maakt duidelijk dat dat geen loze woorden zijn: alle medewerkers kunnen mede-eigenaar van het bedrijf worden.
In de merksynthese van Contec wordt het merk in een werkveld van systeemintegrators van industriële processen geplaatst. De missie van het bedrijf luidt samengevat “Industriële processen future proof maken”. Door dat na te streven, wil Contec op lange termijn meerwaarde voor economie, mens en maatschappij realiseren. De merksynthese leidt finaal toe naar een pay-off met dubbele bodem: ‘Contec. Automatically better.’ Een mooi voorbeeld van hoe een merk in een zakelijke, industriële context zich op doordachte manier als knowledge brand profileert en een verhaal vertelt dat verder gaat dan louter technische automatiseringsprocessen.