27 nov Black Friday zorgt voor zes maal meer omzet
Definitieve doorbraak succes Black Friday in Europa
LensGroup, de Belgische contactlenzendistributeur en eigenaar van LensOnline, heeft er een zeer succesvolle Black Friday op zitten. Het bedrijf – dat actief is in heel Europa – zag op één dag zijn omzet verzesvoudigen. Ten opzichte van Black Friday in 2015 werd de omzet verdrievoudigd. Black Friday lijkt in Europa nu ook definitief doorgebroken te zijn.
Black Friday, de eerste vrijdag na Thanksgiving, vormt in Amerika traditioneel de aftrap van het feestdagenseizoen en de kerstinkopen. Heel veel winkels lokken die dag klanten met grote kortingen. Sinds enkele jaren is deze trend naar Europa over komen waaien. Steeds meer Europeanen raken bekend met Black Friday, doordat meer en meer bedrijven inspelen op deze bijzondere koopjesdag. Er worden grote kortingen gegeven, wat leidt tot gekke taferelen in winkels.
Maar ook de e-commerce vaart er wel bij. LensGroup berekende dat bij al hun online contactlenzenwinkels in Europa er een omzetstijging was van maar liefst 600% ten opzichte van een reguliere vrijdag. Het bedrijf doet al drie jaar acties op Black Friday. “De eerste keer dat we deelnamen in 2014, was Black Friday nog een relatief succes. Weinig Europeanen kenden toen dit Amerikaanse fenomeen”, aldus Koen Anné van LensGroup. “In 2015 tekenden we een verdubbeling op. Dit jaar stijgt in alle Europese landen waar we actief zijn de omzet nog sterker. De Amerikaanse traditie is dus nu ook definitief doorgebroken bij ons. Black Friday is een online koopfestijn geworden.”
Over LensGroup
Met 400.000 klanten verspreid over Europa is het Belgische LensGroup één van de drie grootste e-commercebedrijven in lensproducten in Europa. Door zijn geslaagde ‘hybride’ distributiemodel – een gebruiksvriendelijke webshop die klanten naar optiekzaken haalt voor verdere persoonlijke service – slaagt het bedrijf er in om jaar na jaar te groeien.
Persvragen en interviews
voor meer informatie over dit persbericht kan je terecht bij:
Koen Anné, 0475 48 26 12
Reputations | Frederik Picard
+32 (0)496 62 06 94
frederik@reputations.be