18 mrt Contactlensgebruikers in Europa kunnen blijven rekenen op lensproducten
Lensgroup garandeert distributie van producten naar contactlensgebruikers dankzij volledig geautomatiseerd logistiek centrum
Belgisch e-commercebedrijf LensGroup, in België bekend via haar webwinkel LensOnline.be, kreeg de afgelopen weken een alsmaar stijgende vraag naar contactlensproducten in Europa te verwerken. Die stijging begon in Italië, waar het coronavirus het eerst toesloeg. Ondertussen is de vraag ook gestegen in de andere landen waar ze actief is. Lensgroup werkt met een hybride distributiemodel, waarbij haar producten zowel online als via lokale optiekzaken verkocht worden. Meer en meer opticiens in Europa sluiten de deuren, maar contactlensgebruikers kunnen blijven rekenen op hun producten via de webshop van de winkels. Lensgroup garandeert de bevoorrading, want haar logistiek centrum in Kruibeke werkt volledig geautomiseerd.
Lensgroup zet al jaren in op de lokale verankering van haar bedrijf. Daarvoor werkt ze structureel samen met een internationaal netwerk van optiekzaken. Door de coronacrisis sluiten meer en meer zaken in Europa al dan niet door overheidsmaatregelen de deuren, waardoor contactlensgebruikers dreigen zonder producten te vallen. Maar dankzij het hybride distributiemodel kunnen klanten van deze optiekzaken blijven rekenen op hun producten. Klanten kunnen hun producten online bestellen en thuis laten leveren. Bovendien blijven ze daarmee de lokale opticien steunen, want of de bestelling nu online of offline wordt geplaatst, de opticien blijft delen in de opbrengst.
Het distributiecentrum dat Lensgroup twee jaar geleden in Kruibeke opende, is volledig geautomatiseerd. Dat zorgt ervoor dat de bevoorrading van haar klanten in Europa niet in het gedrang komt. “Onze medewerkers werken van thuis uit en coördineren van daaruit het distributiecentrum. Alle bestellingen worden automatisch verwerkt en klaargemaakt voor verzending.”, aldus gedelegeerd bestuurder Koen Anné.
Anné hoopt dat de crisis snel voorbij is en de optiekzaken terug hun deuren kunnen openen. “De gezondheid van de ogen van onze klanten is een zorg die wij zeer ernstig nemen. Opticiens garanderen een deskundige opvolging daarvan. Maar op dit moment is dat in bijna alle landen niet meer mogelijk. We roepen daarom iedereen op om de maatregelen van de overheid ernstig te nemen en er samen voor te zorgen dat het virus zich niet verder verspreidt.”
Over LensGroup
Met 400.000 klanten verspreid over Europa is het Belgische LensGroup één van de drie grootste e-commercebedrijven in lensproducten in Europa. Door haar geslaagde ‘hybride’ distributiemodel – een gebruiksvriendelijke webshop die klanten naar optiekzaken haalt voor verdere persoonlijke service – slaagt het bedrijf er in om jaar na jaar te groeien.
Praktische info
Meer informatie over LensGroup:
www.lensgroup.be
Persvragen en interviews
Voor meer informatie over dit persbericht kan je terecht bij Koen Anné van LensGroup:
+32 (0)475 48 26 12
Reputations | Frederik Picard
+32 (0)496 62 06 94
frederik@reputations.be