02 feb ‘Dit is marktonderzoek’ wint zilver!
‘Dit is marktonderzoek’ wint zilver!
Boek verkozen tot tweede beste marketingboek van 2022
Antwerpen, 2 februari 2023 – Het boek ‘Dit is marktonderzoek’, geschreven door Marc De Laet, Frederik Picard en Pol Toye, werd nipt tweede in de verkiezing tot BAM Marketing Book of the Year 2022. Met 21% van de stemmen moest het net de duimen leggen voor ‘Kom op!’, het boek van Kom op tegen Kanker-directeur Marc Michils dat 23% van de stemmen van de Belgische marketingprofessionals kreeg. De verkiezing wordt georganiseerd door BAM, Belgian Association of Marketing.
De afgelopen drie weken kregen marketingprofessionals de kans om hun stem uit te brengen voor het meest gesmaakte marketingboek van 2022. Maar liefst 3100 mensen brachten hun stem uit.
“Het was in de eerste plaats al een hele eer om genomineerd te worden”, aldus Frederik Picard van Reputations. “Elk jaar worden er heel wat interessante marketingboeken gepubliceerd. We waren het enige educatieve marketingboek dat was genomineerd. Dat op zich betekent voor ons al heel veel.”
“We zijn blij dat er via deze verkiezing aandacht wordt besteed aan het betere marketingboek. Schrijven kost veel tijd. Zeker als het een boek is van meer dan 500 pagina’s vol kennis, tips en tricks over marktonderzoek, waar zowel marketingprofessionals als studenten mee aan de slag moeten kunnen. Dank aan BAM voor de nominatie, maar ook aan onze uitgever VAN IN, die ons erg heeft gesteund.”, aldus Picard.
Ondertussen is Frederik nog niet uitgeschreven. Op dit moment is hij bezig met het schrijven aan zijn derde boek, een marketingboek dat gaat over duurzaamheidsmarketing en – communicatie. “Een brandend actueel thema waar heel veel bedrijven en organisaties mee worstelen.”. Het boek wordt uitgegeven door LannooCampus en zal eind 2023 in de boekhandel verkrijgbaar zijn.