Hoe voer je een degelijk marktonderzoek uit?
De auteurs nemen je mee op de weg van mening naar feit en begeleiden je bij elke stap in het marktonderzoeksproces. Ze reiken je het kader én de tools aan om een marktonderzoek succesvol te kunnen uitvoeren en presenteren. Het boek is doorspekt met oefeningen, checklists, tips en illustratieve cases zodat je helemaal ondergedompeld wordt in hoe een kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek écht verloopt. Elk deel zoomt in op een specifiek domein binnen marktonderzoek. Vervolgens behandelt elk hoofdstuk één specifieke vraag binnen dit domein. Zo kom je heel concreet het antwoord te weten op vragen zoals ‘Hoe voer je observatieonderzoek uit?’, ‘Hoe stel je een goede vragenlijst op?’ of ‘Hoe stel je een marktonderzoeksrapport op?’.
Het boek richt zich zowel op studenten als marketingprofessionals die een praktische leidraad willen voor het opzetten, uitvoeren of uitbesteden van een goed onderbouwd marktonderzoek.