fbpx

Droessaert: Kwaliteit telt. Reken maar…

klanten cases droessaert logo full colour

Droessaert is een familiebedrijf actief in de bakkerijsector. Het bedrijf levert al meer dan 70 jaar bakkerijgrondstoffen en -producten aan heel wat bakkerijen in Vlaanderen. Het familiebedrijf heeft altijd zeer persoonlijke relaties onderhouden met zijn klanten. De manier, plaats, tijdstip van bestellen en leveren wordt grotendeels op maat van de klant georganiseerd. Last minute grondstoffen nodig? Dat komt in orde.

Customer intimacy zit ingebakken in het DNA van dit familiebedrijf. Door de jaren heen is daar ook de focus op operational excellence bijgekomen. Dat is nodig, want de bakkerssector staat onder druk en verandert zeer snel. De markt krimpt en is prijsgevoelig. Door geen duidelijke focus te kiezen wordt het innemen van hun marktpositie steeds moeilijker. Het bedrijf wil niet de goedkoopste zijn maar wel de beste. Dat is alleen haalbaar door een efficiëntere en toekomstgerichtere werking, dus ook op het vlak van service. De bijna op maat gerichte klantenservice zal zorgvuldig omgebouwd worden tot een transparante, eenvormige en correcte dienstverlening. Met andere woorden: operational excellence gaat voor. Medewerkers blijven uiteraard flexibel, toegankelijk en hulpvaardig, maar durven ook duidelijke grenzen stellen. Goede afspraken maken immers goede vrienden!

Uit het begeleidingstraject van Reputations en het concurrentieonderzoek dat door ons werd uitgevoerd, bleek al gauw dat Droessaert in merkstrategie erg gelijkend was aan één van haar concurrenten. Droessaert startte gesprekken op en besliste begin 2020 om te fusioneren met Ranson.



Lees meer cases: