Reputatiewijzer Plan C

Schermafbeelding 2015-06-29 om 10.32.02

Plan C, een organisatie die zich bezig houdt met circulaire economie, vroeg aan Reputations om hun positionering en profilering verder op punt te stellen. We organiseerden voor hen werksessies rond kernwoorden, waarden, doelgroepen, concurrentieanalyse, SWOT en het bepalen van USP’s. Op basis daarvan stelde Reputations een volledig uitgewerkte reputatiewijzer op met daarin:

  • een nieuwe profieltekst
  • ankerwaarden, aspiratiewaarden, eigenwaarde
  • een merkbelofte en de droom van de organisatie
  • een geactualiseerde missie
  • speerpunten voor de toekomst
  • een nieuw organisatiemodel
  • een nieuwe merkpersoonlijkheid en merkattitude
  • een nieuwe pay-off

Daarnaast schreven we een aanbevelingsnota voor de volgende stappen die Plan C zou moeten zetten om echt succesvol te kunnen zijn.

Door de deskundige input van alle medewerkers van Plan C en de enthousiaste medewerking tijdens de werksessies, slaagden we er in om een compleet nieuwe marketingstrategie voor hen te ontwikkelen die intern wordt gedragen. Dit werd bekroond door een goedkeuring van de raad van bestuur en een erg lovende reactie van Plan C achteraf:

“We voelen ons erg geholpen door de workshops: we weten nu weer beter welke stappen we zelf moeten zetten om echt succesvol te worden. De begeleiding verliep dynamisch en prikkelend. We voelden ons uitgedaagd maar in een veilige omgeving.”

Missie geslaagd!

Facebooktwitterlinkedinmail