fbpx

Hoe een marketingboek ‘soft launchen’ in coronatijden (of een poging tot)

Boek cover People always talk about Reputations merkreputatie in drie stappen

“Een aanwinst op de boekenplank van elke marketeer.”

Barbara Dzikanowice | UAntwerpen

Plant een boom, verwek een kind en schrijf een boek. Volgens Confucius zijn dat de drie dingen die een mens in zijn leven zou moeten doen, dan kan hij zijn hoofd te ruste leggen. Dat laatste ben ik nog lang niet van plan, maar dankzij de publicatie van ‘People always talk about reputations’ bij Uitgeverij LannooCampus kan ik nu wel het lijstje volledig afvinken.

In normale tijden had ik een heleboel leuke mensen uitgenodigd voor een officiële boeklancering op een fijne plek met de nodige spanning en sensatie. Helaas: een mens heeft niet altijd controle over alles.

Toen ik eindelijk het lijstje van Confucius had afgewerkt, was ik door de coronacrisis helemaal in de war: hoe krijg ik in godsnaam mijn marketingboek deftig gelanceerd?

Frederik Picard

Mijn uitgever en ik beslisten dan maar om voorlopig een ‘soft launch’ te doen in afwachting van een echte lancering in het najaar. Lees: we verspreiden een bericht en hopen dat de lezer op deze manier genoeg geprikkeld wordt dat ie helemaal uit eigen beweging het boek aankoopt, tijdens de zomermaanden leest en in het najaar zin heeft om alsnog naar het officiële lanceringsmoment te komen (want als koper ben je daar dan van harte welkom). Als marketeer moet je aan alles een draai kunnen geven…

Wat gooien we in de strijd om je te overtuigen het boek te kopen?
  • Het boek bevat mijn marketingkennis van de afgelopen 2 decennia samengevat in het eigen ontwikkelde PMP-model (Positionering – Merkbetekenis – Profilering) en is bedoeld voor elke merkverantwoordelijke die zelf aan de slag wil gaan of een houvast wil bij het uitrollen van een merkstrategie. Niet enkel voor de expert, maar voor iedereen die met merken te maken krijgt.
  • In minder dan 150 pagina’s behandel ik stapsgewijs wat je moet doen om een merk op te bouwen. Aan de hand van 20 heldere vragen en checklists loods ik je door het proces.
  • Alles wordt met concrete klantcases geïllustreerd zodat de theorie meteen begint te leven. Ik voorzie ook 15 downloads om zelf je merk beter te kunnen onderbouwen.
  • Vier fantastische mensen kregen het boek van me in preview te lezen en schreven in een review wat je mag verwachten en waarom je het boek moet lezen. Dank je Barbara Dzikanowice, Patrick Janssens, Carolien Vader en Chris Van Gils!
Wat doen we daar nog eens geheel exclusief bovenop?

Exclusiviteit werkt altijd, dat weet elke marketeer. Dus als je nu het boek bestelt voor slechts 29,99 euro inclusief verzendingskosten, dan zal ik dat eigenhandig van een persoonlijke boodschap voorzien en aan je bezorgen. Zo krijg je als eerste een uniek exemplaar in handen waarmee je op bedrijfsevents of zélfs familiefeesten kan pronken!

(voorgaande alinea is een schoolvoorbeeld van hoe iemand emotioneel proberen te overtuigen en wordt typisch gevolgd door een niet mis te verstane call to action in een schreeuwerige kleur eindigend met een uitroepteken)

Ik hoop dat mijn uitgever gelijk krijgt en dat ik je met dit bericht heb kunnen overtuigen om mijn boek te kopen. Als marktonderzoeker houd ik uiteraard de statistieken nauwgezet in het oog en maak ik binnen enkele weken een alles onthullend rapport hierover op. Ik hoop dat ik dan – zittend onder mijn zelf geplante boom met mijn kinderen aan mijn ene zijde – zal kijken naar de stapel boeken aan mijn andere zijde en kan zeggen: “gelukkig, die ene mail heeft toch wel zijn werk gedaan, de stapel is al een stukje kleiner geworden.”

Alvast een fijne en veilige zomer gewenst,

Frederik

Boekdetails

‘People always talk about reputations’
Frederik Picard
Paperback & e-book
Uitgegeven door LannooCampus
€29,99