fbpx

Hoe vul je je merkbetekenis in?

Zoek en handel consequent naar jouw merkpersoonijkheid

Net zoals een mens een bepaalde persoonlijkheid heeft, zit er in ieder merk ook een merkpersoonlijkheid. Elke persoonlijkheid wordt bepaald door een set van waarden en attitudes. Om je merkpersoonlijkheid te bepalen baseren we ons op het behoeftemodel van Ipsos Censydiam. Dat verdeelt merken op 2 manieren: de mate waarin je behoefte hebt aan vrijheid/controle en de mate dat je vooral egocentrisch/sociaal bent ingesteld. Op dat model leggen we vervolgens de twaalf archetypes van Jung. Daarbij krijgen merken een echte persoonlijkheid: ben je een groepsmens en dus een buddy brand? Of eerder een rebel of challenger brand?

Aan de hand van inzichten van Carol S. Pearson voegen we daar nog een extra dimensie aan toe: de combinatie van drie archetypes, waarbij één archetype overheerst en de twee andere ondersteunt.

Wil jij je merkpersoonlijkheid kennen? Neem dan contact op met ons, wij bouwen duurzaam aan jouw merkbetekenis.