03 okt Nieuwe website JES sluitstuk traject van waardengedreven organisatie
Op woensdag 28 september werd er heel wat gevierd bij JES, het stadslabo voor kinderen en jongeren in Antwerpen, Brussel en Gent. Niet alleen de heropening van JACO 21N in Deurne werd gehuldigd, ook de nieuwe website van JES Antwerpen werd diezelfde dag gelanceerd.
Deze twee nieuwtjes vroegen om een gezellig buurtfeest bij het gebouw van JACO 21N. Na de officiële opening in aanwezigheid van Antwerps schepen van Jeugd Nabilla Ait Daoud en districtsschepen van Jeugd Elke Brydenbach, nam Filip Balthau het woord. De coördinator van JES in Antwerpen introduceerde de nieuwe website www.jesantwerpen.be, die Reputations samen met online marketingbureau Lincelot en de medewerkers van JES heeft ontwikkeld.
Naast de ontwikkeling van de website begeleidde Reputations JES de afgelopen maanden ook bij het ontwikkelen van een nieuwe waardengedreven organisatiestrategie. Ons bureau deed een uitgebreid intern waardenonderzoek bij alle medewerkers en bepaalde op basis daarvan samen met de coördinatoren en directie een heldere positionering, merkvertaling en profilering voor JES. Alle medewerkers werden in dit traject betrokken: een individuele bevraging, plenaire infosessies en workshops rond waarden en gedragingen zorgden voor een maximale gedragenheid van een nieuwe missie en visie. Sluitstuk was een visietekst met strategische keuzes voor de toekomst, die de basis vormt voor het beleidsplan van de komende jaren.
Het traject met JES is een schoolvoorbeeld van hoe een waardengedreven organisatie van onderuit zijn strategie kan opbouwen en met een stevig fundament de toekomst tegemoet kan gaan. Als je wil dat je bedrijf duurzaam kan evolueren, dat medewerkers zich verbonden voelen met je visie en missie en je klanten in de eerste plaats voor jou kiezen omdat ze écht geloven in je verhaal, overweeg dan om ook eens zo’n oefening te doen. Je zal merken dat je er veel meer mee wint dan je dacht.