fbpx

IFS.

IFS is een Antwerps bedrijf dat wereldwijd cateringoplossingen aanbiedt voor zee- en offshoreschepen. De focus ligt op gezonde en evenwichtige maaltijden. IFS zet daarnaast sterk in op datamanagement om verspilling tegen te gaan. Hierdoor heeft het bedrijf een vrij unieke positie in een zeer concurrentiële markt. We kregen de vraag om de merkstrategie op punt te stellen en om vervolgens alle bestaande communicatiekanalen te optimaliseren. Impact hebben op het leven van de bemanning: dat is de drijfveer van IFS. Dat doet het niet alleen aan boord via zijn cateringoplossingen, maar ook door bijvoorbeeld mensen uit sloppenwijken op te leiden tot koks. De perfecte klant om meerwaardemarketing in de praktijk te brengen dus! En bovendien met een schat aan content om mee aan de slag te gaan. We maakten samen met VideoFy een bedrijfsvideo met als rode draad ‘impact op mensen’: het verhaal van een kok uit de Fillipijnen, de impact van een goede kok en gezonde voeding op de bemanning, enzovoort. Een super leerrijke en best heftige filmopdracht onder meer in de Fillipijnen, Duitsland en België. Daarnaast ontwikkelden we ook nieuwe communicatiekanalen en dragers zoals een herwerkte huisstijl, een nieuwe website, bedrijfspresentaties, nieuwsbrieven, social posts… Kortom: een opdracht van strategie tot volledige uitwerking ervan.

 

Lees de uitgebreide case over de merkstrategie van IFS →