#merkstrategie
Plan C, een organisatie in de schoot van OVAM die zich bezig houdt met circulaire economie, vroeg aan Reputations om de positionering en profilering van hun organisatie op punt te stellen. Aan de hand van enkele werksessies stelde Reputations een volledig nieuwe marketing- en communicatiestrategie op. Op basis daarvan vroeg OVAM aan Reputations om een nieuw organisatiemodel en governancestructuur op poten te zetten voor de volledige werking rond circulaire economie, zowel intern als extern. Dat plan werd begeleid door Reputations en uitgerold binnen OVAM.
“Aanvankelijk wilde OVAM Reputations inschakelen om ons persbeleid onder de loep te nemen. Reputations herformuleerde echter terecht onze vraag: je kan niet sterk naar buiten treden als je je eigen identiteit niet scherp hebt. Back to basics dus: we moesten eerst weten waarvoor we stonden. Via een compact, aangenaam en no-nonsense traject stelden we samen een reputatiewijzer van onze organisatie op. Reputations dacht actief mee, maar deinsde er tegelijk niet voor terug om ons een spiegel voor te houden en kritische vragen te stellen. De reputatiewijzer, een soort mapping van onze identiteit, vormde meteen de vruchtbare basis voor onze vernieuwde communicatie.” – Sam Deckmyn