Oxypoint.

Oxypoint.

Oxypoint is een jong Belgisch bedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van comfortabele zuurstoftherapie in ziekenhuizen. We werkten voor Oxypoint een reputatiewijzer uit die ervoor zorgt dat Oxypoint zich scherper kan profileren in de medische sector. Deze nieuwe merkstrategie kreeg ook vertaling in een nieuw logo, huisstijl en website. Hiervoor maakten wij de briefing op.

 

Om de uitbreiding naar de Europese markt te ondersteunen werkten we een workshop uit voor het salesteam met een origineel beloningssysteem. Deze workshops zijn uniek in de medische markt en worden erg positief onthaald door het ziekenhuispersoneel. We bereidden het salesteam voor op alle mogelijke vragen met duidelijke argumenten en tegenargumenten van diverse decisionmakers in een ziekenhuis (van verpleging tot financieel directeur).

 

Omdat Oxypoint nog relatief nieuw is, focussen we op de awarenessfase. Hiervoor bedachten we een spraakmakende campagne: het WK inademen. Via een social mediacampagne lanceerden we een oproep om een filmpje in te sturen waarbij je zo lang mogelijk inademt. Er kwamen heel wat leuke inzendingen, ook van ziekenhuispersoneel. Op beurzen werd er een videobooth gebruikt om filmpjes op te nemen en zo makkelijker een salesgesprek te starten. We sloten de campagne af op het Ballonfestival in Sint-Niklaas waar we de finale organiseerden en de winnaar een lunchtballonvaart won. Uiteraard gingen deze inademuitdagingen viraal.

Oxypoint is een jong Belgisch bedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van comfortabele zuurstoftherapie in ziekenhuizen. We werkten voor Oxypoint een reputatiewijzer uit die ervoor zorgt dat Oxypoint zich scherper kan profileren in de medische sector. Deze nieuwe merkstrategie kreeg ook vertaling in een nieuw logo, huisstijl en website. Hiervoor maakten wij de briefing op.

Om de uitbreiding naar de Europese markt te ondersteunen werkten we een workshop uit voor het salesteam met een origineel beloningssysteem. Deze workshops zijn uniek in de medische markt en worden erg positief onthaald door het ziekenhuispersoneel. We bereidden het salesteam voor op alle mogelijke vragen met duidelijke argumenten en tegenargumenten van diverse decisionmakers in een ziekenhuis (van verpleging tot financieel directeur).

Omdat Oxypoint nog relatief nieuw is, focussen we op de awarenessfase. Hiervoor bedachten we een spraakmakende campagne: het WK inademen. Via een social mediacampagne lanceerden we een oproep om een filmpje in te sturen waarbij je zo lang mogelijk inademt. Er kwamen heel wat leuke inzendingen, ook van ziekenhuispersoneel. Op beurzen werd er een videobooth gebruikt om filmpjes op te nemen en zo makkelijker een salesgesprek te starten. We sloten de campagne af op het Ballonfestival in Sint-Niklaas waar we de finale organiseerden en de winnaar een lunchtballonvaart won. Uiteraard gingen deze inademuitdagingen viraal.