fbpx

Oxypoint.

Oxypoint is een jong Belgisch bedrijf, spin-off van UAntwerpen, gespecialiseerd in de ontwikkeling van comfortabele zuurstoftherapie in ziekenhuizen. Als vaste marketing- en communicatiepartner helpen we Oxypoint doorbreken in de Europese markt door een reeks gerichte marketing- en communicatieacties.

 

Eerst werkten we een nieuwe merkstrategie uit, o.a. gebaseerd op een uitgebreid kwalitatief marktonderzoek. De strategie werd vertaald in een nieuwe huisstijl, website en video. We werkten een opleidingstraject met een origineel beloningssysteem uit voor ziekenhuisteams in heel Europa. Deze opleidingen zijn uniek in de medische sector en worden erg positief onthaald door het ziekenhuispersoneel.

 

Omdat Oxypoint nieuw in de Europese markt was, focusten we in ondersteunende campagnes prioritair op de awarenessfase. Hiervoor bedachten we o.a. een grootschalige awarenesscampagne binnen en buiten de medische sector: het ‘WK Inademen’. Want geef toe: niemand ademt continu in, toch? Hoe komt het dan dat klassieke zuurstoftherapie nog altijd zo wordt toegediend in ziekenhuizen?

 

Lees de uitgebreide case over de merkstrategie van Oxypoint →