fbpx

Let’s Support – Steun lokale horeca: koop een waardebon!

let's support logo 16 9

Lokale agencies bundelen de krachten en lanceren Let’s Support

Antwerpen, 18 maart 2020 – De hele wereld is op dit moment in de ban van het coronavirus. Iedere dag worden de opgelegde maatregelen strenger en sluiten meer en meer horeca, handelszaken en organisaties al dan niet tijdelijk hun deuren. De grootste bedreiging voor hen is op dit moment niet COVID-19, maar juist de onzekerheid en onwetendheid die het virus met zich meebrengt. De website Let’s Support, een lokale non-profitactie, wil in deze donkere tijden die zaken net wat meer zekerheid bieden door de lancering van een online waardebonplatform. Het geld gaat integraal naar de horecazaak.

let's support logo 16 9

Let’s Support – een partnerschap tussen Meug, GrowForce, Reputations, Parlangi, Hashting en DinnerGift.be – wil in de eerste fase steun bieden aan de lokale horecazaken die getroffen werden door de uitbraak van COVID-19. Ze worden gedwongen hun zaak voor onbepaalde duur te sluiten en hun events af te gelasten, terwijl de vaste kosten zich maar blijven opstapelen. Een situatie die al snel onhoudbaar wordt voor velen.

Let’s Support biedt een platform om deze precaire situatie te overbruggen, door iedereen de kans te geven een waardebon te kopen voor deze zaken. Op die manier krijgen de lokale horecazaken nu de broodnodige centen binnen om de periode zonder inkomsten te overbruggen en zo het risico enigszins te kunnen spreiden.

De komende weken zullen zwaar zijn voor iedereen, maar als we samenwerken, kunnen we veel mensen helpen! ‘Vele kleintjes maken iets groots’: elke waardebon die je aankoopt helpt, los van het bedrag dat je investeert. We hopen natuurlijk heel hard dat de overheid ook een substantiële bijdrage levert aan deze ondernemers.

#letssupport

Elke horecazaak die getroffen wordt door het coronavirus kan zich eenvoudig gratis registreren als partner via het online platform DinnerGift.be. Let’s Support voert de controle uit en zorgt ervoor dat de horecazaak via haar eigen kanalen het juiste aankoopadres kan communiceren aan haar klanten en publiek.

Wie dus de Let’s Support-actie wil steunen, koopt een waardebon via het platform en deelt dit op sociale media via de hashtag #letssupport. Op het einde van de maand gaat het integrale bedrag van elke waardebon naar de gekozen horecazaak. De bon kan gebruikt worden als de zaak weer open gaat, maar wie extra steun wil bieden, verzilvert de bon niet en beschouwt het als een schenking aan de lokale horecazaak.

let's support waardebon

Tweede fase

Let’s Support richt zich nu op de lokale horeca, maar is zelfs nog voor de officiële lancering al aan het uitkijken naar een mogelijke uitbreiding: niet enkel de horecazaken, maar ook andere lokale handelaars en organisaties lijden namelijk onder de uitbraak van het virus. Samen worden alle mogelijkheden onderzocht om ook snel steun te kunnen bieden aan deze ondernemers. “Het ultieme doel is dat we allemaal, als deze zware storm gaat liggen, opnieuw terecht kunnen bij onze favoriete cafébaas, ons geliefde theaterhuis of onze lokale handelaar.”, besluit Let’s Support.

Geen Let’s Support zonder eigen supportteam

Let’s Support is een non-profitactie van een aantal partners: smaakbureau Meug, growth marketing agency GrowForce, marketing-communicatiebureau Reputations, verbindend leerplatform Parlangi, Hashting, en online waardebonplatform DinnerGift.be.

Alle info op www.letssupport.be

Persvragen

Reputations | Frederik Picard

Zaakvoerder
Tel +32 (0) 496 62 06 94

frederik@reputations.be
www.reputations.be