fbpx

Marketing Stats.

Covid-19 schudde onze manier van leven grondig door elkaar. Limburgse bedrijven reageerden op die veranderde realiteit: zo’n 60% herzag zijn aanbod naar aanleiding van de lockdown. Daarnaast vond purpose marketing een tweede adem. Merken zochten massaal naar hoe ze een antwoord konden bieden op de uitdagingen in coronatijd (Bron: Idearte). Stilstaan bij je merkidentiteit betekent immers vooruitgaan!

De tijd die Belgen dagelijks (!) internet gebruiken. 27,4% van die tijd spenderen we op sociale media. Toch wel opvallende cijfers van Wearesocial en Hootsuite! Heb jij een manier voor het monitoren van jouw schermtijd?

Het was soms uit noodzaak (of was het toch pure shoppingdrang?), maar in de eerste 6 maanden van 2021 gaf de Belg 5,56 miljoen euro uit aan e-commerce. (bron: Retail Detail)

Shop till you drop’ doen we sinds de coronapandemie veel bewuster wel óf niet bij bepaalde merken. Het belang van een excellente customer experience bij een merk is groter dan ooit. In 2020 koos 90% van de klanten na twee tot vijf slechte klantervaringen doelbewust voor een ander merk. Eén op de drie zette al na één zwakkere klantbeleving een merk opzij, never to return…