fbpx

Afhankelijk van de vraag die je beantwoord wil hebben, zetten we voor jou een kwalitatief of kwantitatief marktonderzoek op, of een combinatie van beide. Die keuze maken we aan de hand van een grondig intakegesprek. Een marktonderzoek hoeft ook helemaal niet zo ingewikkeld te zijn: hoe specifieker de onderzoeksvraag, hoe gerichter we het antwoord op je vraag kunnen vinden. We hebben zowel ervaring met kleinschalige, lokale onderzoeken als grootschalige, internationale onderzoeken. Dus of je nu slechts een handvol mensen in de diepte wil bevragen of duizenden mensen zoals bij het merkperceptieonderzoek van UAntwerpen: je kan voor alle soorten marktonderzoeken bij ons terecht. Zo doen we onder andere:

 

  • Merkperceptie- en merkreputatieonderzoek
  • Merkbekendheidsonderzoek
  • Intern en extern merkwaardenonderzoek
  • Gebruikersonderzoek
  • Publieksonderzoek
  • Medewerkersonderzoek
  • Tevredenheidsonderzoek
  • Haalbaarheidstudies

 

Waarom investeren in marktonderzoek slim is? De resultaten van een marktonderzoek geven je de kans om je écht te onderscheiden van je concurrentie en correct in te spelen op de behoeften van je klanten. Dit voorbeeld van haalbaarheidsonderzoek rond een nieuw businessidee maakt duidelijk dat dankzij marktonderzoek de juiste keuzes konden gemaakt worden om het idee te vertalen tot een levensvatbaar concept voor de markt. En zo vermijd je veel geld te verliezen met de lancering van het foute product, de foute prijs te vragen of de foute doelgroep aan te spreken.

Specialist in metrisch verklarend onderzoek.

Reputations is gespecialiseerd in metrisch verklarend marktonderzoek. Deze speciale vorm van kwantitatief marktonderzoek is uitermate geschikt om merkreputaties in kaart te brengen. Op basis van de resultaten krijgt een organisatie een 360°-zicht op de betekenis van haar merk bij al haar stakeholders. Essentieel om vervolgens mee aan de slag te gaan en te sturen in de merkpositionering, merkbetekenis en merkprofilering. We voerden de afgelopen jaren al tientallen merkreputatieonderzoeken uit voor o.a. Belfius, de Vlaamse Overheid, UAntwerpen, AZ Rivierenland…

Ervaring en expertise.

Alle marktonderzoeken worden geleid door Frederik Picard, die als lector marktonderzoek aan de AP Hogeschool Antwerpen een jarenlange ervaring heeft in marktonderzoek. Hij voert jaarlijks tientallen kwantitatieve en kwalitatieve marktonderzoeken uit voor bedrijven en organisaties in heel uiteenlopende sectoren. Zijn inzichten in het theoretische kader en de praktische do’s en don’ts in een marktonderzoek zorgen ervoor dat elk onderzoek zo efficiënt mogelijk uitgevoerd wordt.

Reputations e-book marktonderzoek in de praktijk

Wil je zelf een marktonderzoek opzetten maar weet je niet hoe je er aan moet beginnen? Download ons e-book ‘Uitvoeren van een marktonderzoek in vijf stappen’ en ga zelf aan de slag.

Reputations kmo portefeuille 40% korting

30% korting op onze opleidingen en consultancy.

Reputations is een gecertificeerde dienstverlener en biedt via de kmo-portefeuille de mogelijkheid aan Vlaamse kmo’s om tot 30% van kosten voor ‘advies’ en ‘opleidingen’ te recupereren. Dit houdt in dat zowel strategisch advies, open opleidingen als opleidingen op maat subsidieerbaar zijn.

Interesse? Laat het ons weten.

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.