Afhankelijk van de vraag die je beantwoord wil hebben, zetten we voor jou een kwalitatief of kwantitatief marktonderzoek op, of een combinatie van beide. Die keuze maken we aan de hand van een grondig intakegesprek. Een marktonderzoek hoeft ook helemaal niet zo ingewikkeld te zijn: hoe specifieker de onderzoeksvraag, hoe gerichter we het antwoord op je vraag kunnen vinden. We hebben zowel ervaring met kleinschalige, lokale onderzoeken als grootschalige, internationale onderzoeken. Dus of je nu slechts een handvol mensen in de diepte wil bevragen of duizenden mensen zoals bij het merkperceptieonderzoek van UAntwerpen: je kan voor alle soorten marktonderzoeken bij ons terecht. Zo doen we onder andere:
- Merkperceptie- en merkreputatieonderzoek
- Merkbekendheidsonderzoek
- Intern en extern merkwaardenonderzoek
- Gebruikersonderzoek
- Publieksonderzoek
- Medewerkersonderzoek
- Tevredenheidsonderzoek
- Haalbaarheidstudies
- …
Waarom investeren in marktonderzoek slim is? De resultaten van een marktonderzoek geven je de kans om je écht te onderscheiden van je concurrentie en correct in te spelen op de behoeften van je klanten. Dit voorbeeld van haalbaarheidsonderzoek rond een nieuw businessidee maakt duidelijk dat dankzij marktonderzoek de juiste keuzes konden gemaakt worden om het idee te vertalen tot een levensvatbaar concept voor de markt. En zo vermijd je veel geld te verliezen met de lancering van het foute product, de foute prijs te vragen of de foute doelgroep aan te spreken.