fbpx

Elke merkreputatie wordt bepaald door een samenspel van organisatiewaarden, werkwaarden en perceptiewaarden. Wij zijn ervan overtuigd dat de klassieke 4 P-marketing (inzetten op product, prijs, plaats en promotie) een goede basis vormt, maar onvoldoende is om je écht te onderscheiden van je concurrenten. In geen van de vier P’s zit namelijk het DNA van je merk. En laat nu net dát hetgeen zijn dat je concurrent niet zomaar kan kopiëren. Daarom zetten wij maximaal in op meerwaardemarketing. En dat begint bij een ijzersterke merkstrategie.

Reputatiewijzer: jouw merkstrategie op één A4.

Door de jaren heen ontwikkelden en perfectioneerden we een eigen driestapsmodel in de vorm van een ‘Reputatiewijzer’. We vatten op één A4 de strategie van een merk samen. De Reputatiewijzer is een overzichtelijke houvast voor elk merk. Het vormt eveneens de basis om je employer brand of content marketingstrategie op verder te bouwen.

 

Door onze cocreatieve aanpak in de vorm van werksessies zorgen we ervoor dat alles gedragen wordt door jouw team, management of stakeholders. Jouw tijdsinvestering? Een voorbereidende huiswerkopdracht en een halve dag voor een interactieve werksessie. Deze info, gecombineerd met onze deskresearch, zorgt ervoor dat we voldoende materiaal hebben om een Reputatiewijzer voor jouw merk op te stellen.

Reputatiepocket: jouw kernboodschappen gebundeld in een onderbouwd merkverhaal.

Of het nu gaat om journalisten, klanten of stakeholders: zij verwachten allemaal een eerlijk en duidelijk verhaal dat aanspreekt en waardoor ze in je merk kunnen geloven. Maar hoe bouw je zo’n merkverhaal communicatief het best op? Op welke nagels moet je steeds blijven kloppen als je communiceert? Wat zijn de juiste invalshoeken om een aantrekkelijk en consequent verhaal te creëren?

 

Voor merken die nood hebben aan een praktijkgerichte communicatiestrategie schrijven wij onderbouwde en doordachte storylines uit, gekoppeld aan de visie, missie en waarden van het merk. Alles wordt netjes gebundeld in een Reputatiepocket zodat de communicatielijn voor iedereen glashelder is.

Opmaken van een marketing- en communicatieplan.

Werken met een plan bespaart je op termijn veel tijd en geld! Op basis van de Reputatiewijzer van jouw merk maken we voor jou een uitgebreid marketing- en communicatieplan met een analyse van jouw sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen, doelgroepenbepaling, trends en concurrentieanalyse, concrete acties en timings. Het geeft jou en je collega’s een houvast om doelgericht te werken.

 

Kies je voor een content marketingstrategie, dan werken we ook je contentplan uit.

Interesse? Laat het ons weten.

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.