Je merk bijsturen.

Je merk bijsturen.

Je bedrijf, product of dienst bestaat al een tijdje maar je voelt dat er iets schort: je bedrijfsstrategie is ondertussen veranderd, je trekt onvoldoende of niet de juiste klanten aan? Je product slaat niet aan zoals je verwacht had? Je krijgt je verhaal niet vlot meer uitgelegd?

 

In dat geval vraagt je reputatie om bijsturing. We proberen je merkidentiteit (wie je denkt te zijn), je imago (beeld dat mensen van jou hebben) én je merkwaarden op één lijn te krijgen. Hoe groot (rebranding) of klein de bijsturing van je merkstrategie ook is, we gaan steeds doordacht te werk.

 

Wij maken een scan van je huidige reputatie en geven je inzicht in waar het beter kan. Klopt je positionering nog: wie ben je? Waar sta je voor en waar ga je voor? Heb je voldoende zicht op de behoefte van je doelgroep? Hou je je concurrenten in het oog? Hoe zit het met je merkvertaling? Sluiten je merkwaarden aan bij je huisstijl? Is je merkbelofte geloofwaardig? Begrijpen mensen je merk? Steek je alles onder één merk zoals Philips of heb je zoveel submerken dat niemand het bos door de bomen nog ziet? En hoe zit het met je profilering? Welke doelgroep bereik je met welke boodschap? Wil je je klanten beter kennen, dan zetten we een klantenonderzoek op. Vervolgens stellen we voor jou een reputatiewijzer op die je een houvast geeft voor je toekomstige marketing-& communicatieacties.

Je bedrijf, product of dienst bestaat al een tijdje maar je voelt dat er iets schort: je bedrijfsstrategie is ondertussen veranderd, je trekt onvoldoende of niet de juiste klanten aan? Je product slaat niet aan zoals je verwacht had? Je krijgt je verhaal niet vlot meer uitgelegd?

 

In dat geval vraagt je reputatie om bijsturing. We proberen je merkidentiteit (wie je denkt te zijn), je imago (beeld dat mensen van jou hebben) én je merkwaarden op één lijn te krijgen. Hoe groot (rebranding) of klein de bijsturing van je merkstrategie ook is, we gaan steeds doordacht te werk.

 

Wij maken een scan van je huidige reputatie en geven je inzicht in waar het beter kan. Klopt je positionering nog: wie ben je? Waar sta je voor en waar ga je voor? Heb je voldoende zicht op de behoefte van je doelgroep? Hou je je concurrenten in het oog? Hoe zit het met je merkvertaling? Sluiten je merkwaarden aan bij je huisstijl? Is je merkbelofte geloofwaardig? Begrijpen mensen je merk? Steek je alles onder één merk zoals Philips of heb je zoveel submerken dat niemand het bos door de bomen nog ziet? En hoe zit het met je profilering? Welke doelgroep bereik je met welke boodschap? Wil je je klanten beter kennen, dan zetten we een klantenonderzoek op. Vervolgens stellen we voor jou een reputatiewijzer op die je een houvast geeft voor je toekomstige marketing-& communicatieacties.

Het kan zijn dat jouw merk een volledige rebranding nodig heeft: aan de hand van een nieuwe reputatiewijzer leggen we de contouren van je vernieuwde merk vast. Vervolgens begeleiden we je bij het zoeken naar een nieuwe naam via onze naamworkshop, bij het creëren van een nieuwe huisstijl, nieuwe website en andere kanalen.

 

Soms is het vinden van klanten niet het probleem, maar worstelt je merk met een onbestaand of slecht werkgeversimago. De gevolgen kunnen groot zijn: je vindt geen geschikte werknemers meer… We loodsen jouw organisatie in dat geval door een specifiek employer brandingtraject, alweer gebaseerd op ons PMP-model. We bouwen je employer brand consequent op.

 

Sommige bedrijven hebben nood aan stakeholdermanagement. Ook daarin kunnen we jou begeleiden.

reputations klanten gekkoo
Gekkoo.

De Antwerpse jeugdorganisatie Kindervreugd bestond 80 jaar: een vaste waarde voor duizenden Antwerpse gezinnen. Toch was het tijd om tradities te lossen en op zoek te gaan naar een nieuwe merkstrategie. Na een uitgebreid marktonderzoek en doorlichting van het bestaande aanbod hebben we een volledig nieuwe merkstrategie opgezet. Dat verliep in een gedragen traject waarbij alle stakeholders betrokken werden. Uiteindelijk gooide Kindervreugd zijn oudbollige naam overboord. Er werd een nieuwe missie en visie uitgewerkt, een volledige rebranding volgde met nieuwe naam, logo, merkarchitectuur, kanalen… Gekkoo werd geboren!

 

#merkarchitectuur #stakeholdermanagement #merkbelofte #nieuwenaam

Interesse? Laat het ons weten.

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.