Marketing alfabet: de R van retentie
Retentiemarketing is cruciaal om je merk te doen groeien en meer waarde uit je klant te halen. Ontdek 7 tips om klanten te binden aan je merk....
Hoe beter je expertise delen dan in publicaties? We stellen graag onze kennis, ervaring en ideeën ter beschikking van zo veel mogelijk mensen zodat we met hen in gesprek kunnen gaan en zelf ook kunnen blijven bijleren. Want nieuwsgierig als we zijn, is het ons daar om te doen: kruisbestuivingen genereren en samen sterker worden in merkreputatiemanagement. Raadpleeg dus onze publicaties en laat ons vooral weten wat je er van vindt!
‘People always talk about Reputations. Merkreputatie in drie stappen.’ is een praktisch handboek voor elke bedrijfsleider, marketeer, communicatiespecialist of student die op onderbouwde wijze aan de slag wil gaan met de reputatie van merken. Aan de hand van 20 essentiële vragen over merkopbouw wordt een merk gepositioneerd, betekenis gegeven en geprofileerd. De klassieke 4P-marketing vormt daarbij slechts de basis. In het boek ligt de focus op value branding: hoe kan échte betekenis aan een merk gegeven worden die beoogde doelgroepen kunnen overtuigen en duurzaam aan het merk binden?
Auteurs Marc De Laet, Frederik Picard en Pol Toye nemen je in dit boek mee op de weg van mening naar feit en begeleiden je bij elke stap in het marktonderzoeksproces. Ze reiken je het kader én de tools aan om een marktonderzoek succesvol te kunnen uitvoeren en presenteren. Het boek is doorspekt met oefeningen en illustratieve cases zodat je helemaal ondergedompeld wordt in hoe een kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek écht verloopt.
‘Dit is marktonderzoek’ richt zich zowel op studenten hoger onderwijs als marketingprofessionals die een praktische leidraad willen voor het opzetten, uitvoeren of uitbesteden van een goed onderbouwd marktonderzoek. Het boek is een grondige herwerking van de bestseller ‘Marktonderzoek In Rechte Lijn’. Nóg concreter, praktischer en uitgebreider! Het boek werd door BAM verkozen tot tweede beste marketingboek van 2022.
Wil je zelf een marktonderzoek opzetten maar weet je niet hoe je er aan moet beginnen? Download hier ons e-book ‘Uitvoeren van een marktonderzoek in vijf stappen’ en ga zelf aan de slag. Het e-book behandelt volgende vijf stappen:
Retentiemarketing is cruciaal om je merk te doen groeien en meer waarde uit je klant te halen. Ontdek 7 tips om klanten te binden aan je merk....
Met een Gantt chart kan je een planning opmaken en delen met alle to do's, timing en verantwoordelijken. Perfect voor jouw volgende project!...
Quotes zijn een contenttype waar je je publiek mee kan vastgrijpen én op lange termijn aan je merk binden....