Marketing alfabet: de G van Guerrilla Marketing
Guerrilla marketing springt in het oog van voorbijgangers. Wil jij niets na-apen, maar origineel uit de hoek komen met je awareness actie? ...
Hoe beter je expertise delen dan in publicaties? We stellen graag onze kennis, ervaring en ideeën ter beschikking van zo veel mogelijk mensen zodat we met hen in gesprek kunnen gaan en zelf ook kunnen blijven bijleren. Want nieuwsgierig als we zijn, is het ons daar om te doen: kruisbestuivingen genereren en samen sterker worden in merkreputatiemanagement. Raadpleeg dus onze publicaties en laat ons vooral weten wat je er van vindt!
‘People always talk about Reputations. Merkreputatie in drie stappen.’ is een praktisch handboek voor elke bedrijfsleider, marketeer, communicatiespecialist of student die op onderbouwde wijze aan de slag wil gaan met de reputatie van merken. Aan de hand van 20 essentiële vragen over merkopbouw wordt een merk gepositioneerd, betekenis gegeven en geprofileerd. De klassieke 4P-marketing vormt daarbij slechts de basis. In het boek ligt de focus op value branding: hoe kan échte betekenis aan een merk gegeven worden die beoogde doelgroepen kunnen overtuigen en duurzaam aan het merk binden?
Auteurs Marc De Laet, Frederik Picard en Pol Toye nemen je in dit boek mee op de weg van mening naar feit en begeleiden je bij elke stap in het marktonderzoeksproces. Ze reiken je het kader én de tools aan om een marktonderzoek succesvol te kunnen uitvoeren en presenteren. Het boek is doorspekt met oefeningen en illustratieve cases zodat je helemaal ondergedompeld wordt in hoe een kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek écht verloopt.
‘Dit is marktonderzoek’ richt zich zowel op studenten hoger onderwijs als marketingprofessionals die een praktische leidraad willen voor het opzetten, uitvoeren of uitbesteden van een goed onderbouwd marktonderzoek. Het boek is een grondige herwerking van de bestseller ‘Marktonderzoek In Rechte Lijn’. Nóg concreter, praktischer en uitgebreider!
Wil je zelf een marktonderzoek opzetten maar weet je niet hoe je er aan moet beginnen? Download hier ons e-book ‘Uitvoeren van een marktonderzoek in vijf stappen’ en ga zelf aan de slag. Het e-book behandelt volgende vijf stappen:
Guerrilla marketing springt in het oog van voorbijgangers. Wil jij niets na-apen, maar origineel uit de hoek komen met je awareness actie? ...
Het AIDA-model kan je toepassen op elke situatie waarin je iemand wil overtuigen. Het staat voor Awareness, Interest, Desire en... Action!...
Help, keuzestress! Misschien heeft jouw klant wel last van 'FOBO': de angst om altijd verkeerd te kiezen. Hoe overtuig je mensen met FOBO om te kiezen voor jouw product of merk?...