fbpx
Een brainstormsessie is altijd goed gestructureerd, maar voelt niet zo aan bij de deelnemers. Voor hen primeert de creativiteit tijdens de sessie. Wij houden de sessies altijd goed in handen.

Wat mag je verwachten van een creatieve brainstorm?

Op voorhand bepalen we samen met jou de doelstellingen van de workshop en de kernvragen waarrond je wil brainstormen. Wij werken ons vervolgens helemaal in je case in en doen de nodige deskresearch. Tijdens de workshop gaan we daarmee concreet aan de slag. De workshop zelf verloopt volgens een vooraf bepaald stramien:

 

  • Divergerende fase: we genereren aan de hand van een aantal oefeningen zo veel mogelijk ideeën. In deze fase wordt er geen rekening gehouden met wetten of praktische bezwaren: alles is goed!
  • Convergerende fase: uit de honderden ideeën die werden verzameld maken we een keuze. Eerst filteren we de niet-realiseerbare ideeën eruit en vervolgens maken we een ranking. We delen de ideeën in volgens een aantal types en stellen finaal een shortlist op.
  • Outputfase: de ideeën van de shortlist worden tenslotte ook concreet gemaakt. We stellen samen projectfiches op en presenteren de resultaten aan de groep.

 

Na afloop maken we een verslag van de brainstormsessie op en we bezorgen jou een aanbevelingsnota zodat je zelf concreet verder kan met de resultaten.

We organiseerden al tal van brainstormsessies voor klanten zoals Delhaize, Culinor, Meug, JES of Belfius. Ongeacht het thema kunnen we ons zeer snel inwerken in jouw case. Daarbij maken we gebruik van onze jarenlange ervaring in workshops geven en de kennis die wij hebben opgebouwd via onze zeer diverse klantenportefeuille.

Meer info over deze workshop op maat?

Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je om een voorstel op maat uit te werken.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.