Wij bij Reputations stellen ons graag ter beschikking als crisismanagers, maar we begrijpen dat je als organisatie graag iemand intern beschikbaar stelt die jouw organisatie communicatief elke keer vlot door de crisis kan leiden wanneer nodig.
Als het mis gaat, heb je nood aan een sterke communicatielijn. Snel, helder en correct. Veel bedrijven en organisaties worden ooit geconfronteerd met negatieve berichtgeving: ontevreden klanten of medewerkers, valse beschuldigingen, een ongeval, een conflict dat uit de hand loopt… Helaas lijkt reputatieschade in zulke situaties niet te vermijden. Op korte termijn is dat vaak zo. Maar hoeveel schade betekent zo’n crisis voor jouw bedrijf of organisatie op lange termijn? Goed crisismanagement door een ervaren specialist is op dat ogenblik onmisbaar.
Wij bij Reputations stellen ons graag ter beschikking als crisismanagers, maar we begrijpen dat je als organisatie graag iemand intern beschikbaar stelt die jouw organisatie communicatief elke keer vlot door de crisis kan leiden wanneer nodig.
Tijdens de opleiding crisiscommunicatie leiden we jouw organisatie op om een snelle en doordachte crisiscommunicatie te hanteren. Je leert hoe je krachtig en correct kan reageren zonder de geloofwaardigheid van je organisatie te verliezen. Je ondervindt hoe belangrijk de waarden discretie, eerlijkheid en wederzijds vertrouwen zijn in tijden van crisis en hoe je deze waarden correct kan uitspelen.
Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als lector marktonderzoek en content marketing deeltijds verbonden aan de AP Hogeschool in Antwerpen. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in de opleiding.
Heb je een vraag over deze opleiding? Neem dan contact op met Frederik Picard via frederik@reputations.be!
Reputations is een gecertificeerde dienstverlener en biedt via de kmo-portefeuille de mogelijkheid aan Vlaamse kmo’s om 30% van de kosten voor ‘advies’ en ‘opleidingen’ te recupereren. Dit houdt in dat zowel strategisch advies, open opleidingen als opleidingen op maat subsidieerbaar zijn.