Weten wat klanten van een dienstverlening of producten vinden: via een goede enquête kom je dat gemakkelijk te weten. Maar hoe stel je als student zo’n vragenlijst best op? Welke vragen werken, welke niet? Hoe zorg je er voor dat mensen met plezier jouw survey invullen en dat je er nadien gemakkelijk een rapport kan van maken?
Tijdens het gastcollege ‘enquêtes opstellen’ leren we studenten de do’s en don’ts van een goede vragenlijst opstellen en zetten we hen op weg om een eigen doortastende enquête op te maken.
Wat mag je verwachten van dit gastcollege?
Een praktische werksessie over alle aspecten van enquêtes opstellen, analyseren en rapporteren:
Bepalen van de hoofddoelstelling van een bevraging
Opbouw en structuur van een vragenlijst
Keuze van de juiste vragentypes
Maken van correcte categorieën
Routing in enquêtes
Keuze van de juiste survey tool
Analyse van data
Opmaken van een goed rapport
Voor wie is dit gastcollege bedoeld?
Voor studenten hoger onderwijs die zelf aan de slag moeten gaan met enquêtes
Basiskennis marktonderzoek vereist
Wie geeft dit gastcollege?
Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als marketinglector deeltijds verbonden aan de AP Hogeschool in Antwerpen, Thomas More in Mechelen en UCLL in Leuven. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in het gastcollege.
Praktische info.
Timing: op aanvraag | 9u tot 13u of 13u tot 17u
Locatie: vrij te bepalen | ook mogelijk als webinar!
Aantal deelnemers: onbeperkt
Prijs: in overleg te bepalen
Na dit gastcollege kunnen studenten zelf aan de slag om doortastende enquêtes op te stellen.