fbpx

Hoe de marketing en communicatie rondom duurzaamheid aan te pakken, is een groot vraagteken bij zowel professionals als studenten. Tijdens het gastcollege ‘Hoe je duurzaamheidsverhaal vertellen?’ leren we  studenten hoe het komt dat bedrijven en organisaties vaak worstelen met het vertellen van een geloofwaardig en authentiek duurzaamheidsverhaal. Aan de hand van onze eigen ontwikkelde methodiek en het D-spotmodel tonen we hoe zo’n duurzaamheidsverhaal stapsgewijs kan opgebouwd worden.

Wat mag je verwachten van dit gastcollege?

Een actief college over alle aspecten van duurzaamheidsmarketing en -communicatie:

 

  • Waar gaat duurzaamheidscommunicatie over?
  • Waarom is eerlijke duurzaamheidscommunicatie nodig?
  • Welke kansen biedt communiceren over duurzaamheid?
  • In 5 stappen en 3 checks naar een duurzaamheidsverhaal
  • Hoe communiceer je je duurzaamheidsverhaal?
  • Marketing & communicatie die op zich duurzaam is

Voor wie is dit gastcollege bedoeld?

  • Voor studenten hoger onderwijs die zelf aan de slag willen gaan met duurzaamheidsmarketing en -communicatie
  • Geen basiskennis vereist

Wie geeft dit gastcollege?

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als marketingdocent deeltijds verbonden aan de AP Hogeschool en Universiteit Antwerpen. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in het gastcollege.

Praktische info.

  • Timing: op aanvraag | 2u
  • Locatie: vrij te bepalen | ook mogelijk als webinar!
  • Aantal deelnemers: onbeperkt
  • Prijs: in overleg te bepalen
Na dit gastcollege kunnen studenten zelf aan de slag om een duurzaamheidsverhaal uit te werken.

Meer info over dit gastcollege?

  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.