fbpx

Opleiding doordachte persstrategie.

Opleiding
doordachte
persstrategie.

Je wil jouw persacties meer in eigen handen nemen, maar je voelt je onvoldoende beslagen om het alleen te doen. Voorlopig toch, want wij zetten je op weg om op termijn aan je eigen persbeleid te werken.

 

In een training van een halve dag maken we je wegwijs in het huidige Vlaamse medialandschap. We geven je een kijk op de structuren achter de kranten, tijdschriften, tv- en radiozenders. Nadien zoomen we in op de werking van redacties.

 

We werken samen, aan de hand van de cases die de deelnemers aanbrengen, een concrete persactie uit. Dat kan gaan over de lancering van een nieuw product, media-aandacht voor een leuk project of wat dan ook. Als er maar nieuwswaarde in zit. We leren je hoe een goede persboodschap op te stellen en bepalen vervolgens samen de strategie. We leren je een afweging maken van de soorten persacties die je kan ondernemen.

 

Met deze introductie helpen we je op weg om zelf een goede persstrategie op te bouwen.

Je wil jouw persacties meer in eigen handen nemen, maar je voelt je onvoldoende beslagen om het alleen te doen. Voorlopig toch, want wij zetten je op weg om op termijn aan je eigen persbeleid te werken.

 

In een training van een halve dag maken we je wegwijs in het huidige Vlaamse medialandschap. We geven je een kijk op de structuren achter de kranten, tijdschriften, tv- en radiozenders. Nadien zoomen we in op de werking van redacties.

 

We werken samen, aan de hand van de cases die de deelnemers aanbrengen, een concrete persactie uit. Dat kan gaan over de lancering van een nieuw product, media-aandacht voor een leuk project of wat dan ook. Als er maar nieuwswaarde in zit. We leren je hoe een goede persboodschap op te stellen en bepalen vervolgens samen de strategie. We leren je een afweging maken van de soorten persacties die je kan ondernemen.

 

Met deze introductie helpen we je op weg om zelf een goede persstrategie op te bouwen.

Wat mag je verwachten van deze opleiding?
  • Voorbereiding op contact met de media
  • Wegwijs in het medialandschap
  • Wat is nieuws?
  • Uitwerken van je persboodschap
  • Bepalen van je persstrategie
Voor wie is deze opleiding bedoeld?
  • Iedereen die in een bedrijf of organisatie bezig is met pers of er vaak mee geconfronteerd wordt
  • Zowel voor bedrijven, overheden als non-profitorganisaties
  • Geen grondige voorkennis vereist
Wie geeft deze opleiding?

Joke Cortens is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Ze beschikt over een uitgebreid netwerk in de media en kent de perswereld als geen ander. Strategische communicatie zit in haar genen. Door altijd twee stappen verder te denken, slaagt ze er in om boodschappen breed verspreid te krijgen. Doordenken en vooruitzien: daar kan je bij Joke op rekenen.

Wie geeft deze opleiding?

Joke Cortens is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Ze beschikt over een uitgebreid netwerk in de media en kent de perswereld als geen ander. Strategische communicatie zit in haar genen. Door altijd twee stappen verder te denken, slaagt ze er in om boodschappen breed verspreid te krijgen. Doordenken en vooruitzien: daar kan je bij Joke op rekenen.

Praktische info.

Timing: op aanvraag | 9u tot 13u

Locatie: House of Reputations, Kerkstraat 19 | 2060 Antwerpen

Aantal deelnemers: maximum 7

Prijs van de sessie.

Prijs: 245 euro excl. 21% BTW / p.p.

Kmo-portefeuille: krijg tot 40% korting en betaal slechts 147 euro (excl. 21% BTW)

De prijs bevat: de halve opleidingsdag, inclusief dranken en versnaperingen

Op basis van deze training kan je je eigen persactie op maat opzetten. Je kan je ook nog verder verdiepen in een specifieke mediatraining.
Heb je een vraag over deze opleiding? Neem contact op met Frederik Picard via frederik@reputations.be!
Reputations kmo portefeuille 40% korting

40% korting op onze opleidingen en consultancy.

Reputations is een gecertificeerde dienstverlener en biedt via de kmo-portefeuille de mogelijkheid aan Vlaamse kmo’s om tot 40% van kosten voor ‘advies’ en ‘opleidingen’ te recupereren. Dit houdt in dat zowel strategisch advies, open opleidingen als opleidingen op maat subsidieerbaar zijn.

Schrijf je in voor de opleiding.