fbpx

Workshop Buyer personas en customer journeys

Waarover gaat het?

Welke boodschap vertel je aan wie en wanneer? De doelgroep ‘iedereen’ bestaat niet. Geen enkel merk is even relevant voor iedereen en geen enkel merk kan iedereen overtuigen. Daarom is het belangrijk om je doelgroepen goed op te splitsen en in kaart te brengen op welke momenten je hen met welke boodschappen kan overtuigen. Dat leren we systematisch in vier werksessies. 

Voor wie?

Voor mensen die marketing en communicatie in hun takenpakket hebben en gerichter willen communiceren met hun doelgroep.

Wat mag je verwachten?

In deze workshopreeks gaan we samen op zoek naar jouw beoogde doelgroepen. Een buyer persona is een gedetailleerd profiel van een voorbeeldafnemer van een merk op basis van zijn gedrag en de doelen die hij wil bereiken. Op basis van de promotionele doelgroepen die we samen bepalen, creëren we profielen van vlees en bloed die een beter inzicht geven in:

  • wie je afnemers zijn
  • wat zij proberen te bereiken
  • wat ten grondslag ligt aan hun gedrag
  • hoe zij denken
  • hoe het aankooptraject eruit ziet
  • waarom zij bepaalde beslissingen nemen

Bovendien weet niet iedereen hetzelfde over jou: de ene is al overtuigd, de andere kent jou totaal nog niet. Daarom is het belangrijk om de weg die je beoogde doelgroepen afleggen – van prospect naar lead tot klant en uiteindelijk ambassadeur – in kaart te brengen. In deze zogenaamde customer journey zoeken we naar de juiste basiscommunicatieboodschap per fase. Welke boodschap breng je als je werkt aan je naambekendheid? Wat zeg je over jouw merk als je wil inzetten op conversie? We zoeken vervolgens uit wat je beoogde doelgroep wil bereiken en brengen vervolgens touchpoints in kaart voor elke buyer persona in elke fase van zijn customer journey.

Op die manier krijgen we een mooi overzicht van welke boodschappen we aan wie op welk moment moeten uitsturen en welke communicatieacties we moeten ondernemen om effect te hebben.

Deze workshop bestaat uit vier werksessies die telkens een halve dag in beslag nemen en wordt telkens op maat van de klant opgesteld.

Praktische info

  • Lesgever: Frederik Picard, Joke Cortens of Youssef Amin
  • Timing: op aanvraag | vier sessies van een halve dag 
  • Prijs: op maat
  • Kmo-portefeuille: krijg 30% korting 
  • Locatie: vrij te bepalen