fbpx

Bedrijven en organisaties hebben regelmatig nood aan zuurstof en frisse ideeën voor een nieuw product, project of dienst. In deze workshop van 2 uur leren studenten hoe ze zelf een creatieve én effectieve brainstorm kunnen organiseren. Een brainstormsessie is immers altijd goed gestructureerd maar voelt niet zo aan bij de deelnemers. We leren hoe een brainstorm praktisch te organiseren, hoe een groep op te warmen en welke technieken er allemaal bestaan. We passen deze technieken ook meteen toe aan de hand van een concreet voorbeeld en leren hoe uit een lange lijst een shortlist aan ideeën te selecteren met bijhorende projectfiches en een actieplan. Zo worden straffe ideëen ook effectieve projecten!

Wat mag je verwachten van deze workshop?

  • Wat is een brainstorm en waarvoor kan ik deze gebruiken?
  • De beste setting voor een brainstorm
  • Opwarmen voor een brainstorm
  • Brainstormtechnieken leren toepassen
  • Van een longlist naar een shortlist
  • Hoe stel je een projectfiche en actieplan op?

Voor wie is deze workshop bedoeld?

  • Voor studenten hoger onderwijs
  • Geen grondige voorkennis vereist

Wie geeft deze workshop?

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als marketinglector deeltijds verbonden aan de AP Hogeschool in Antwerpen en UCLL in Leuven. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in de werksessie.

Praktische info.

  • Timing: op aanvraag
  • Locatie: vrij te bepalen | ook mogelijk als webinar!
  • Aantal deelnemers: onbeperkt
  • Prijs: in overleg te bepalen

Op basis van deze opleiding weten studenten waarvoor ze een creatieve brainstorm kunnen gebruiken en hoe ze deze praktisch best organiseren. Ze kennen verschillende technieken en kunnen deze ook toepassen.

Meer info over deze workshop?

  • MM slash DD slash YYYY
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.