fbpx

Als je een nieuw product, project, service of een nieuwe organisatie in de markt wil zetten, geeft een goed gekozen merknaam een gigantische opportuniteit, maar tegelijk ook enkele uitdagingen. Een goed gekozen merknaam is de manier om je te onderscheiden van je concurrentie en de kwaliteiten van je producten of diensten in de verf te zetten.

Met deze interactieve en creatieve merknaamworkshop van 2 uur leren studenten hoe ze met een groep zelf een workshop kunnen organiseren om tot een nieuwe naam te komen. Ze leren meer over merken, hun bijhorende breinpositie en hoe ze een criterialijst kunnen samenstellen waar een merknaam aan moet voldoen. Daarna gaan we samen aan de slag en bekijken we de verschillende brainstormtechnieken en passen we ze meteen toe. We leren studenten hoe ze een finale keuze moeten maken uit alle namen die uit te brainstormoefeningen voortkomen.

Wat mag je verwachten van deze workshop?

  • Wat is een merk?
  • Criteria voor nieuwe merknamen
  • Opwarmen voor een merknaamworkshop
  • Namestorming-technieken zelf toepassen
  • Finale keuze maken uit longlist van namen

Voor wie is deze workshop bedoeld?

  • Voor studenten hoger onderwijs
  • Geen grondige voorkennis vereist

Wie geeft deze workshop?

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als marketinglector deeltijds verbonden aan de AP Hogeschool in Antwerpen en UCLL in Leuven. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in de werksessie.

Praktische info.

  • Timing: op aanvraag
  • Locatie: vrij te bepalen | ook mogelijk als webinar!
  • Aantal deelnemers: onbeperkt
  • Prijs: in overleg te bepalen

Op basis van deze workshop weten studenten wat een merk is en hoe ze een merknaamworkshop moeten organiseren. Ze kennen verschillende technieken en kunnen deze ook toepassen.

Meer info over deze workshop?

  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.