fbpx

Workshop Merkarchitectuur

Waarover gaat het?

Bij het bepalen van een merkstrategie botsen we vaak op merkarchitectuur: een bedrijf groeit, er komen nieuwe kansen, nieuwe projecten, nieuwe producten … En zo ontstaan er vaak ook nieuwe merkjes. Na een tijd is de samenhang zoek tussen al je merken en je moedermerk. Dan is het hoog tijd om je merkarchitectuur onder de loep te nemen. 

 

Voor wie?

Voor organisatie en bedrijven die vooraf willen nadenken over de samenhang tussen hun merken of die hun chaos aan merken willen bijsturen. 

Wat mag je verwachten?

In deze workshop nemen we de merkarchitectuur van je bedrijf of organisatie onder de loep. Vaak gaat dat gepaard met het vereenvoudigen van het aantal merken en het zoeken naar een logischere structuur.

Is er vervolgens nood aan een nieuwe merknaam? Tijdens een creatieve naamworkshop gaan we samen met je team via diverse creatieve technieken op zoek naar een gedragen nieuwe merknaam die voldoet aan een set vooropgestelde criteria (beschikbaarheid, merkdepot, klankkleur, lengte, associaties…).

Praktische info

  • Lesgever: Frederik Picard of Joke Cortens
  • Timing: op aanvraag | 9u tot 12u of 14u tot 17u
  • Prijs: op maat
  • Kmo-portefeuille:  in dat geval betaal je 30% korting
  • Locatie: vrij te bepalen