Vandaag kan je onmogelijk flexibel zijn én uitblinken in alle facetten van marketing en communicatie. Onze sector evolueert immers supersnel en klanten willen geen halve experten.
Wij durven luidop zeggen dat we op vlak van merkreputatie echt uitblinken. Wij vertrekken van onze eigen academische kennis en vullen die waar nodig aan met de expertise van een dedicated netwerk dat bestaat uit de beste specialisten die je kan vinden. Zo zijn onze klanten zeker dat ze altijd omringd zijn door de juiste mensen.
Joke Cortens en Frederik Picard ontmoetten elkaar in 2011, toen ze allebei werkten voor de stad Antwerpen. De professionele klik was er meteen. Ze deelden een onweerstaanbare drang om merken te doorgronden en vanuit een sterke waardengedreven insteek zaken in de markt te zetten. Hun nieuwsgierigheid naar de onderliggende drijfveren van merken leidde in 2015 tot de start van hun eigen marketing- en communicatiebureau Reputations.
Vanaf dag één konden we bij Reputations rekenen op een reeks mooie klanten die in onze aanpak geloofde. Dat gaf ons de vrijheid om zelf keuzes te kunnen maken in de klanten die we ondersteunen. We werken enkel voor merken waar we zelf in geloven én waar we zeker van zijn dat we een meerwaarde kunnen zijn voor hen. Dat is een absolute voorwaarde voor ons en dat zeggen we ook eerlijk. Niemand is gediend met een bureau dat maar half voor je wil werken. Als we er voor gaan, dan gaan we all the way.
We gaan grondig te werk: we luisteren, vragen door en doen dat in alle openheid. Vertrouwen is daarbij essentieel. We bieden klanten een houvast en begeleiden ze daar waar we een meerwaarde kunnen betekenen om hun merkreputatie te versterken. We werken op maat en duiken mee in de sector om elke klant en merk te begrijpen. We werken in een ecosysteem met bestaande marketing- en communicatiepartners van onze klanten, of zetten zelf een ecosysteem met de beste experten op voor onze klanten. Zo ben je zeker dat je met de beste mensen omringd bent om je uitdaging aan te gaan.
Door de jaren heen ontwikkelden en perfectioneerden we een eigen marketingmodel in de vorm van een zogeheten ‘Reputatiewijzer’. Daarin vatten we op één A4 de strategie en profilering van ieder merk samen. Voor ons is dat de basis om een sterke uitrol van de strategie te kunnen doen.
Marketing en communicatie omvat verschillende domeinen en een voortdurende bijscholing: een digitale marketingstrateeg heeft heel andere skills nodig dan bijvoorbeeld een webdesigner of videomaker. Wij kiezen er voor om – afhankelijk van de noden van onze klanten – te zoeken naar de meest geschikte expert in een marketing- of communicatiedomein als we die niet zelf in huis hebben. Dat doen we altijd in samenspraak met onze klanten. Wij blijven wel alles coördineren en waken over een goede implementatie van je merkstrategie.
Voor een aantal zaken werken we samen met onze bevriende partners in crime:
Graphic design
Content marketing
Digital strategy
Digital strategy
Graphic design
Video production
Vul hieronder het formulier in en wij contacteren je voor vrijblijvende informatie.