fbpx
boek cover people always talk about reputations merkreputatie in drie stappen frederik picard transparant

Boek People always talk about Reputations

Is het jou al opgevallen? Er zijn duizenden merken in de wereld die elke dag schreeuwen om je aandacht. Toch lukt het je om je in die warboel aan merken telkens te omringen met een select aantal merken die je zelf waardevol vindt. Dat zijn niet altijd de big brands: vaak zijn het heel specifieke kleine merken waarmee je een duurzame relatie aangaat.

Hoe komt het dat succesvolle merken erin slagen om mensen écht aan zich te binden en dat andere merken moeten zwoegen om overeind te blijven? Het antwoord: bewustzijn en value branding. Een merk kan pas succesvol zijn als de makers zich ervan bewust zijn waar het precies voor staat en wat potentiële klanten ervan verwachten. Vervolgens moeten ze op zoek gaan naar een uniek verhaal waar mensen zich emotioneel mee kunnen én willen verbinden.
Do not leave your reputation to chance or gossip; it is your life’s artwork, and you must craft it, hone it, and display it with the care of an artist.

Aan de hand van 20 essentiële vragen over merkopbouw wordt een merk gepositioneerd, betekenis gegeven en geprofileerd. De klassieke 4P-marketing vormt daarbij slechts de basis. 

In het boek ligt de focus op value branding: hoe kan échte betekenis aan een merk gegeven worden die beoogde doelgroepen kunnen overtuigen en duurzaam aan het merk binden?

Do not leave your reputation to chance or gossip; it is your life's artwork, and you must craft it, hone it, and display it with the care of an artist.

‘People always talk about reputations’ is een praktisch handboek voor elke bedrijfsleider, marketeer, communicatiespecialist of student die op onderbouwde wijze aan de slag wil gaan met de reputatie van merken. Aan de hand van 20 essentiële vragen over merkopbouw wordt een merk gepositioneerd, betekenis gegeven en geprofileerd. De klassieke 4P-marketing vormt daarbij slechts de basis. In het boek ligt de focus op value branding: hoe kan échte betekenis aan een merk gegeven worden die beoogde doelgroepen kunnen overtuigen en duurzaam aan het merk binden?

Het boek is de neerslag van een jarenlange zoektocht hoe bedrijven en organisaties aan de hand van een eenvoudige methodiek tot een ijzersterke merkreputatie kunnen komen. Het boek loodst de lezer stap voor stap door het hele proces van merkpositionering, merkbetekenis en merkprofilering. Per onderdeel worden de nodige cases belicht om de theorie ook meteen aan de praktijk te toetsen. Dat maakt van het boek een uiterst praktische leidraad voor iedereen die zijn merkreputatie vleugels wil geven.

Frederik Picard - auteur People always talk about Reputations

Over de auteur

Frederik Picard is managing partner van het Antwerpse marketing- en communicatiebureau Reputations. Als gespecialiseerd bureau in reputatiemanagement mag Reputations een hele reeks succes- én waardevolle merken uit zowel de profit- als non-profitsector tot haar klanten rekenen. Daarnaast is Frederik ook deeltijds verbonden als lector marktonderzoek en content marketing aan de AP Hogeschool in Antwerpen. Zijn specialisaties zijn marktonderzoek, merkstrategie en content marketing.

Boekdetail

Frederik Picard
Paperback & e-book
Uitgegeven door LannooCampus
€29,99
Te koop in de betere boekhandel in België en Nederland en online via o.a. ReputationsLannooStandaard Boekhandel en Bol.com