Den Druiventros in Kerkstraat vult binnenkort leemte van restaurant Jaro in

Den Druiventros wil kloppend hart voor de wijk zijn

Nieuwe invulling na vertrek restaurant Jaro in Kerkstraat

Van superette naar restaurant tot een hedendaags eetcafé: de vaste waarde Den Druiventros in de Kerkstraat in Antwerpen wordt na zes maanden opnieuw leven ingeblazen door enkele gedreven horecamensen uit de buurt. Het team van het nabijgelegen restaurant Brutal zet haar schouders onder het nieuwe eetcafé in de Willibrorduswijk. Vanaf de herfst kan de buurt er genieten van huisbereide Vlaamse klassiekers tegen een betaalbare prijs. “We willen een ongedwongen ontmoetingsplek voor de wijk zijn”, zo luidt het.

“In Den Druiventros serveren we vanaf de herfst dagelijkse kost mét een vleugje nostalgie. We combineren de smaak van Vlaamse klassiekers met de gezelligheid van de Willibrorduswijk.”

In maart sloten de deuren van Restaurant Jaro in de Kerkstraat. Het restaurant droeg daarvoor jarenlang de naam Den Druiventros en was een echt begrip in de buurt. Sinds de sluiting was het reikhalzend uitkijken naar een nieuwe invulling. De wijk miste de plek waar je ongedwongen kon binnenlopen om iets te drinken of te eten.

Het team van restaurant Brutal, gelegen aan de overkant van de straat, besloot om er een nieuwe uitdaging bij te nemen en het verhaal van Den Druiventros verder te zetten: “Er gebeuren zo veel positieve dingen in de wijk. Den Druiventros was er een van. We willen zo ons steentje bijdragen aan het bruisende leven in de wijk. In Den Druiventros serveren we vanaf de herfst dagelijkse kost mét een vleugje nostalgie. We combineren de smaak van Vlaamse klassiekers met de gezelligheid van de Willibrorduswijk.”

Den Druiventros is gelegen in de Willibrorduswijk, een hippe en volkse buurt op de rand van Antwerpen Noord en Borgerhout. De buurt is in volle opmars. De laatste jaren kwamen er veel jonge gezinnen in de wijk rond de Kerkstraat wonen. Een buurt waar bewoners, passanten en bezoekers zich meteen thuis voelen. Het open en huiselijke karakter van het eetcafé wordt gecombineerd met een kwalitatieve keuken en biedt zo het perfecte kader voor een laagdrempelig avondje uit met buren, vrienden of het gezin.

Den Druiventros wil een echte ontmoetingsplek voor de buurt zijn, om zo de wijkbewoners en -bezoekers te verbinden in een ongedwongen en vooral gezellige locatie. Het geëngageerde team van restaurant Brutal staat garant voor de kwaliteit en gastvrijheid die Den Druiventros haar klanten belooft. Verder engageert het team zich in het ondersteunen van initiatieven van wijkbewoners, activiteiten en lokale acties: “De wijk en de samenhorigheid staan met stip op nummer 1 bij ons. Lekker tafelen zoals thuis, daar gaan we voor. We willen met Den Druiventros de wijk mee positief vorm geven.”

Praktische info

Den Druiventros | Johan Peeters, team Brutal