fbpx

Wie zijn je klanten? Wat denken mensen over jouw merk?

Welke merkwaarden en eigenschappen linken je stakeholders aan je organisatie? Hoe tevreden zijn klanten? 

Je komt het te weten met een gepast marktonderzoek. Zo onderbouw je je beslissingen. 

Meten is
weten!

Marktonderzoek hoeft niet duur of complex te zijn

Hoe specifieker de onderzoeksvraag, hoe gerichter we het antwoord op je vraag kunnen vinden. We hebben zowel ervaring met kleinschalige, lokale bevragingen als grootschalige, internationale onderzoeken.

Je kan voor alle soorten marktonderzoeken bij ons terecht. Zowel kwalitatief als kwantitatief.

Wat wij onderzoeken:

  • Klantenbehoeftes
  • Buyer persona’s
  • Customer journeys
  • Klantentevredenheid
  • Tevredenheid van medewerkers
  • Merkreputatie
  • Productbeleving
  • Prijssetting
  • Proof of concept
  • Betalingsbereidheid voor een nieuw product
  • Concurrentie
  • Merkwaarden en -eigenschappen
  • Merkperceptie
  • Naamsbekendheid
  • Impact van je merk, product of dienst

Wetenschappelijk onderbouwde onderzoeksmethodiek

Voor onze onderzoeken vertrekken we vanuit een unieke wetenschappelijk onderbouwde onderzoeksmethodiek. 

Waar reguliere onderzoeksmethodieken uitsluitend de variatie in beoordelingen naast elkaar zetten, gaan wij een stap verder. Wij leggen daarnaast ook de variatie in de kwaliteit van elke beoordeling bloot.

Simpel gezegd: via ons onderzoek kom je te weten welke waarden en eigenschappen aan je merk worden gelinkt, maar bovenal ook in welke mate mensen al die zaken met je merk associëren en wat de onderlinge verhouding is. Deze methodiek is uniek binnen marktonderzoek.

We brengen reputaties in kaart en zoomen in op drie fundamentelen principes: wat denken, voelen en zouden mensen willen doen met betrekking tot jouw merk? Welke waarden en eigenschappen hechten je medewerkers, huidige klanten, prospecten en andere belanghebbenden aan je merk? 

Merkreputatie-
onderzoek

Reputations_Tekstballon_Geel

THINK

Allereerst peilen we naar wat je stakeholders denken over je merk. Het gaat om een samenspel van hoe je gezien wordt op de 5  belangrijkste drijfkrachten. 

Reputations_Tekstballon_Blauw

FEEL

We onderzoeken vervolgens hoe iemand zich voelt bij jouw merk of bedrijf. Dat doen we door het toe-eigenen van eigenschappen en waarden aan je merk. 

Reputations_Tekstballon_Groen

ACT

In een derde deel onderzoeken we het voorspelbaar gedrag van mensen: wat willen ze doen met jouw merk?

Merken waarvoor we meten: