fbpx

Merkstrategie? Wa is da?

Merkstrategie is niet complex. Geen zin om te lezen? Zet je geluid aan, we vertellen het je in minder dan één minuut!

Start-up, kmo of multinational: geen twee organisaties zijn dezelfde.

Elk merk heeft een ziel en een verhaal nodig. Heb je dat niet, dan vullen mensen jouw merk zelf wel in: saai, duur, gewoontjes … Dat wil je liever niet, toch?

Wij doorgronden je missie en visie en laten je merkziel (terug) kloppen. Zo bouwen we een geloofwaardig merkverhaal op en stemmen je aanbod, doelgroepen en marketingdoelen op elkaar af. 

Een vak apart. Maar de bottom line blijft dezelfde: je hebt een authentiek verhaal nodig dat medewerkers kan aantrekken en houden. Dat moet een eerlijk verhaal zijn dat past bij het dna van je organisatie. We zoeken naar jouw unieke employer value proposition: wat heb jij (toekomstige) medewerkers te bieden? Wat maakt jouw organisatie bijzonder en anders dan concurrenten?

Veel klanten kiezen ervoor om ook hun huidige medewerkers te bevragen. Welke merkwaarden en eigenschappen linken zij aan hun organisatie? Komen deze antwoorden overeen met het verhaal dat ze vertellen? Wij zoeken het graag uit.

Employer branding

We bouwen je merkstrategie met een eigen driestapsmodel

Ga er niet dus niet zomaar van uit dat jouw merk top of mind is. 

Hoe word je dan wél interessant voor hen zodat ze jou opmerken, beter leren kennen en zelfs klant worden? 

We zoeken uit wat jouw doelgroep interesseert en hoe we dat kunnen koppelen aan jouw merkverhaal. Hoe kan je jouw thought leadership via doordachte contentacties bewijzen? 

Eens een contentstrategie klaar, maken we een plan. We bedenken dan gepaste formats om je content via de meest geschikte communicatiekanalen te verspreiden. 

Eigenlijk vinden klanten jou, je product of je service niet per se belangrijk.

Duurzaamheid is meer dan een modewoord. Elke zichzelf en zijn omgeving respecterende onderneming werkt vandaag aan zijn duurzaamheidsdoelen. Maar worden ze ook verzilverd in merkbekendheid, in appreciatie van stakeholders of in extra merkloyaliteit?

Dat kan alleen als je verhaal ook klopt. Als je durft kiezen voor doelen die passen bij je merk. Als je doet wat je zegt en er consequent over communiceert. Een duurzaamheidsstrategie versterkt je merk, het staat er niet los van. Het sluit aan bij je missie, visie en merkwaarden. Anders ben je niet geloofwaardig.

Duurzaamheidscommunicatie is vandaag een must voor elk merk. Wij helpen je daarbij. Hoe communiceert jouw bedrijf of organisatie vandaag over de duurzaamheidsinspanningen die het levert? Aan de hand van onze gratis duurzaamheidscommunicatiescan zetten we je op weg. Vul de vragenlijst in en wij maken een kosteloze analyse van waar jij vandaag staat op vlak van duurzaamheidscommunicatie.

Sustainability

Merkarchitectuur

Je bedrijf is sterk gegroeid en er komen nieuwe producten, logo’s  of projecten bij? Al snel ontstaan er nieuwe merkjes of submerken. Soms is de link met je moedermerk zelfs weg. Met andere woorden: de samenhang is helemaal zoek. Dan is het tijd om te sleutelen aan je merkarchitectuur. 

Zelf aan de slag?

We geven verschillende opleidingen en workshops, zodat je zelf of onder onze begeleiding aan de slag kan met je merk. Voor kmo’s kan dat via de kmo-portefeuille. Zo geniet je van 30% korting.