september 25, 2018

Werksessie: ‘Hoe de merkidentiteit van jouw organisatie in kaart brengen?’

merkidentiteit

Elk bedrijf of organisatie heeft een merk dat het uitdraagt. Alleen is niet iedereen zich bewust van de kracht ervan. Een merk zit tussen de oren van je klanten of van het grote publiek. Maar hoe zorg je er voor dat zo’n merk de juiste associaties bij hen oproept? Hoe zit een merk in elkaar, hoe kunnen we dat op een systematische manier opbouwen en vervolgens uitdragen? De werksessie ‘Hoe de merkidentiteit van jouw organisatie in kaart brengen?’ loodst je door de noodzakelijke stappen om sterke merken te kunnen bouwen.

Wat mag je verwachten van deze werksessie?

Tijdens de werksessie wordt een overzicht gegeven van de verschillende kenmerken van een organisatiemerk, en hoe een nieuw merk en reputatie kunnen ontwikkeld worden. Verder wordt er ingegaan op:

• Wat is een merk?
• Waarom hebben we het nodig?
Wat met merkendifferentiatie?
• Welke verschillende merkeigenschappen zijn er?

Daarna worden door enkele praktische oefeningen de verschillende merkeigenschappen voor jouw organisatie in kaart gebracht. Het doel van de opleiding is dat de deelnemers een inspirerend, geloofwaardig én relevant verhaal kunnen vertellen over wie de organisatie is (what & how) en waar ze voor staat (why): simpel, duidelijk en voor iedereen verstaanbaar.

Voor wie is deze werksessie bedoeld?

Deze werksessie is bedoeld voor iedereen die binnen een organisatie betrokken is bij het bepalen van het organisatiemerk en het vastleggen van de verschillende merkeigenschappen van de organisatie. De werksessie zal van de deelnemers geen experts in branding maken, maar zal voldoende informatie geven om een intelligent gesprek met een brandingspecialist op te starten.

Wie geeft deze werksessie?

Deze werksessie wordt geleid door Renaat Van Cauwenberge en Frederik Picard.

Renaat Van Cauwenberge is bestuurder bij Gramma nv en werkte meer dan 10 jaar voor Total Design Nederland. Opdrachtgevers ondersteunen, adviseren en inspireren bij identiteits-, merk-, positionerings- en communicatievraagstukken, maakt al meer dan twintig jaar zijn metier uit.

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations. Hij is als lector marktonderzoek en digital marketing deeltijds verbonden aan de Artesis Plantijn Hogeschool in Antwerpen. Frederik staat bekend als uitdagende lesgever die graag theorie aan praktijk koppelt. Aan de hand van sprekende voorbeelden neemt hij mensen mee op sleeptouw in de opleiding.

Praktische info

• Timing: Op aanvraag | 9u tot 12u
• Locatie: House of Reputations, Kerkstraat 19 | 2060 Antwerpen
• Maximum aantal deelnemers: 7

Prijs van de sessie

Deze werksessie is gratis.

Wat na deze werksessie?

Na de werksessie heb je een beeld van welke stappen nodig zijn om het communicatief vermogen van de organisatie effectiever en dus betaalbaarder te maken. Je ontvangt boeiende input en inzichten en een hoop inspiratie waarmee je aan de slag kan. Tot slot ontvang je een attest van je deelname.

Heb je een vraag over deze werksessie? Neem contact op met Frederik Picard via frederik@reputations.be!

  • Geef drie data door die voor jou passen en dan zoeken we samen een gepast moment.
  • We hanteren een max. van 7 deelnemers om de kwaliteit van onze opleiding te kunnen garanderen.